استاندار کرمان با تاکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به پدافندغیرعامل درتدوین برنامه هفتم توسعه گفت:موضوعات آب،صنعت و معدن، کشاورزی،مالیات و حقوق دولتی معادن باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۴۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،افزود:موضوعات آب،صنعت و معدن،کشاورزی،مالیات و حقوق دولتی معادن بایدمورد توجه مدیران قرار گیرد،لذا تا شنبه هفته آینده موارد را به سازمان مدیریت استان ارسال کنند.

فداکار،درادامه خطاب به دستگاه‌های خدماتی گفت:برای احداث مسکن خانواده‌های دارای معلول کمک کنند تا کارها زودتر پیش برود و از آنها غافل نمانیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد:رویکرد برنامه هفتم توسعه به سمت مسئله محوری رفته و یکسری مسائل کلیدی در نظر گرفته شده،نقش و کارکرد استان‌ها و توجه به آمایش یکی از مسائل مورد تاکید واقع شده است.

جعفر رودری،رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان هم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به در نظر گرفتن شرایط خاص کشور به لحاظ کاهش صادرات نفت،بحران آب در برنامه هفتم افزود:تغییر رویکردهای برنامه‌ریزی باعث شدبازنگری در نظام برنامه‌ریزی در محتوا و فرآیند نظارت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم رشد دانش بنیان همراه با ثبات اقتصادی مبتنی بر آمایش سرزمین و موضوع عدالت محوری دنبال می شود،تصریح کرد:برنامه محوری به جای حکم محوری، تمرکز بر هسته‌های اصلی و ابرپروژه ها،تمرکززدایی و تبدیل نقش استان‌ها، مشارکت بخش غیردولتی و ذینفعان در امر توسعه و ... از جمله رویکردهای برنامه هفتم توسعه است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا در زمینه هزینه های مربوط به سیل 26 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده،افزود:ابلاغ تخصیص و تنخواه متفاوت است که مشکلاتی برای دستگاه ها ایجاد کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان،نیز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به عملکرد حوزه عمران روستایی اظهارکرد:کرمان استان دوم درتعداد روستاهاست و در۶۰ بخش و۵۶۰۰ روستا خدمت ارائه می‌شود و نهاده‌های تولید مسکن در بخش روستایی را آماده می‌کنیم.

علی اکبرسلطانی نژاد،با اشاره به اینکه ۴۲درصد جمعیت استان کرمان در روستاها است،افزود:۲۷۹۹ روستا در استان کرمان داریم که تا پایان برنامه پنجم توسعه طرح هادی آنها تهیه شده و در برنامه۱۰ساله قرار است بازنگری طرح ها در دستور کار قرار بگیرد و ۲۲۶ روستا بازنگری شده است.

وی اظهار کرد:در بحث مسکن محرومین ۶۰۰۰ واحد در استان اجرا شده ودرحوزه عمرانی وسوانح،چندروستای بحرانی داریم ودرخوا ست تخصیص اعتبار برای ساخت منازل مردم در این روستاها را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها