به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج برگزار شد؛

میز خدمت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

تبیین حقایق و آگاه سازی نسل جوان ضروری است

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: امروز با انسداد و فروپاشی فکری مواجه هستیم و دانش آموزان و دانشجویان گرفتار این مسئله هستند، بنابراین تبیین حقایق و آگاه سازی نسل جوان ضروری است.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۳۸

جام جم آنلاین-کردستان- حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی شامگاه شنبه در دیدار اساتید بسیج دانشگاه‌های کردستان اظهار داشت: باید قبول داشت که هر کاری کنیم، دشمنان در فضای رسانه ای جلوتر از ما هستند، البته این به معنای عجز ما نیست ولی باید خودمان را قوی کنیم.

وی با بیان اینکه در فضای رسانه ای دشمن، لجن پراکنی و دروغ زیاد است، افزود: جلوی حوادث را که نمی توانیم بگیریم اما می توان با مسئله شناسی و موضع مناسب، آسیب ها را در اتفاقات مختلف و جنگ رسانه ای دشمن، کمتر کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از دلایل نارضایتی های اخیر را وضعیت اقتصادی دانست و اضافه کرد: البته معیشت و اقتصاد خیلی مهم است، اما موضوع فقط این نیست، اگر مشکلات اقتصادی حل رفع شود، آیا دیگر هیچکس معترض نیست؟

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه بحث ایدئولوژیک، یکی از منشاهای حوادث اخیر بود، ادامه داد: برخی به دنبال بهانه بودند، چراکه اصولا با ارزش ها و نظام اسلامی مشکل دارند.

وی مسائل رفتاری را از دیگر عوامل حوادث اخیر عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی در جامعه رخ می دهد که بسیار تاثیرگذار است، مثلا فساد، فرار نخبگان یا بیکاری بدون اثبات آن مدام نقل می شود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد که البته بخشی هم به مشکلات مدیریتی برمی گردد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: امروز با انسداد و فروپاشی فکری مواجه هستیم و دانش آموزان و دانشجویان گرفتار این مسئله هستند، بنابراین تبیین حقایق و آگاه سازی نسل جوان ضروری است.

حجت الاسلام پورذهبی اظهار داشت: طبق آمارها 33 میلیون نفر در کشور مشغول بازی های رایانه ای در فضای مجازی و اغلب جوان و نوجوان هستند که جای تامل دارد.

وی تاکید کرد: عده ای دائم روی فرار نخبگان مانور می دهند، اگر این موضوع حاد است پس چرا در حوزه علوم فضایی اینقدر پیشرفت کرده‌ایم؟ این در حالی است که خیلی از تحصیلکردگان ایرانی در خارج از کشور از جمله آمریکا تحصیل کرده و اکنون در کشورمان مشغول به خدمت هستند.

ضرورت برگزاری نشست های بسیج اساتید به صورت مرتب و جواب به سوالات نسل جوان و روشنگری آنان، از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در کردستان به آن اشاره کرد.

در این دیدار، تعدادی از اساتید بسیجی دانشگاه های کردستان هم مطالبی را از جمله لزوم پالایش مدیران میانی، ضرورت هوشیاری اساتید در برابر توطئه‌های دشمنان، تبیین و آگاه سازی دانشجویان، وجود فساد سازمان یافته در دستگاه‌ها، ضعف مدیریت در بدنه اجرایی دستگاه‌ها، لزوم مدیریت اقتصاد و کنترل تورم در کمترین زمان، پایین آوردن هزینه‌ها و عدم فعالیت حرفه‌ای رسانه ملی و انعکاس ندادن مشکلات مطرح کردند.

سید دارا سیدعباسی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها