شرکت پالایش نفت تبریز برای تکمیل طرح های در دست اجرای خود و تامین نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت سود سهامداران، اقدام به فروش نفت سفید مازاد از محل مازاد تولید خود نمود.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۳۶

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این خصوص به خبرنگاران گفت: با استناد به ماده 13 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور مصوب 1394/02/01 و با توجه به مطالبات شرکت پالایش نفت تبریز از محل تهاتر نفت خام و فرآورده ها و الزام شرکت مادر جهت توزیع سود سهام، مخصوصا سهامداران سهام عدالت با بیش از 50 میلیون نفر و همچنین جهت تامین نقدینگی مورد نیاز و تکمیل پروژه های در دست اجرا، این شرکت نسبت به فروش نفت سفید ویژه خوراک صنایع LAB خود اقدام نموده است.

غلامرضا باقری دیزج افزود: مقدار قابل فروش نفت سفید از محل مازاد تولید(سوخت جت) ATK و حلال402 و بدون کاهش میزان تعهد شرکت پالایش نفت تبریز به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع در جلسات هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز مطرح شده که در نتیجه ضمن موافقت اعضای هیئت مدیره با اصل موضوع مقرر شد در صورت نیاز مجوزهای لازم نیز از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اخذ شود که به صورت همزمان اقدامات لازم در این خصوص نیز در دست اجرا و در حال پیگیری می باشد.

باقری در پایان سخنان خود اظهار کرد: کلیه پالایشگاههای کشور مشروط به پرداخت و تسویه وجوه نفت خام و میعانات گازی خریداری شده تحویلی به قیمت هر بشکه 95% تحویل روی کشتی (فوب) خلیج فارس و به صورت نقدی یا اعتبار اسنادی یک ماهه به شرکت دولتی ذیربط تابع وزارت نفت، مجازند فرآورده های نفتی مازاد بر نیاز داخلی را صادر کنند و دولت نیز مکلف است سالانه سهم صندوق توسعه ملی را از این محل پرداخت نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها