آرژانتین - مکزیک

تقابل استاد و شاگرد

آرژانتین در حالی به مصاف مکزیک می‌رود که در بازی اول شروع ناامید کننده‌ای داشت. حالا مسی و یارانش که قبل از شروع جام یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمدند باید مقابل سبزپوشان مکزیک برای ماندن بجنگند.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۴۰
نویسنده ایمان گودرزی - گروه ورزش

طرف مکزیکی بازی اول خودش مقابل لهستان را با درخشش دروازه‌بانش با نتیجه بدون گل و کسب یک امتیاز به پایان رسانده است. آرژانتین از زمان باخت به برزیل در کوپا‌آمه‌ریکا ۲۰۱۹، رکورد ملی ۳۶ بازی بدون شکست را انجام داده بود به‌عنوان قهرمان کوپا‌آمه‌ریکا، این انتظار را قبل از جام به‌وجود آورد که حداقل یکی از تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی قطر باشد. با این حال، تمام این رکوردها، تعریف‌ها و تمجید‌ها در روز اول رقابت‌های جام‌جهانی دود  شد و تیم لیونل اسکالونی در فاصله ۶دقیقه پیروزی را با باخت عوض کرد.

از آخرین قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی ۴۰ سال می‌گذرد و همین مساله باعث شده فشار روی این تیم برای قهرمانی زیاد باشد، مخصوصا با حضور فوق‌ستاره‌ای به نام مسی! در میان تساوی‌های بدون گل در بازی‌های مرحله گروهی قطر۲۰۲۲، یکی هم تساوی بدون گل مکزیک با لهستان بود که در آن بازی پس از این‌که هکتور مورنو در محوطه جریمه روبرت لواندوفسکی را به زمین انداخت، گلزن لهستانی نتوانست موقعیت طلایی خود را از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کند و اوچوا بار دیگر نشان داد دود از کنده بلند می‌شود.

مکزیکی‌ها در حال حاضر هشتمین دور حضور متوالی خود در جام‌جهانی را پشت سر می‌گذارند. سبز‌پوشان در هر هفت حضور اخیر خود در جام‌جهانی در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند و حالا تاتا مارتینو سرمربی سابق آرژانتین و لیونل مسی وظیفه دارند با نادیده گرفتن سابقه مکزیکی‌ها، گره مرحله یک هشتم را باز کنند و این تیم را به مرحله یک‌چهارم نهایی برسانند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها