نگاهی به عملكرد مدرسه تلویزیونی و بازخوردهای آن در سالی كه گذشت

كارنامه مدرسه تلویزیونی ایران

در پنجم آذرماه ۱۳۵۸ با فرمان مبارک امام خمینی(ره) بسیج مستضعفین تشکیل شد. شجره طیبه‌ای که بیش از چهار دهه از تولد آن می‌گذرد و اینک، گرچه ریشه مستحکم این درخت تناور در ایران اسلامی و زادگاه انقلاب جهانی اسلام مستقر است، اما شاخ و برگ‌های آن در اقصی نقاط جهان اسلام از مدیترانه تا باب المندب و ظهور بسیج‌های مردمی آزادیخواه منطقه گسترده شده است.
کد خبر: ۱۳۸۸۱۸۰
نویسنده علی بخشی‌ زاده - معاون صدای رسانه ملی

به واقع این نهاد مقدس، هر نوع استحاله را از ساحت نظام اسلامی دور کرده است. علاوه بر این، توانسته است تمامی نقشه‌های دنیای استکبار را نقش برآب کند و در حقیقت، آمریکا را به زانو درآورد و موجبات ترویج تفکر انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه شود. بسیج مستضعفین، همت عالی ملت انقلابی ایران را به تصویر می‌کشد که از هشت سال جنگ تحمیلی، سازندگی کشور، صدور آرمان‌های انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت، عملکرد آن هویداست.با این حال، از مهم‌ترین کارکردهای بسیج، وجه تولید قدرت و بازدارندگی در دفاع از آب و خاک میهن اسلامی است که با پیروزی‌های دوران جنگ عجین شد؛ اما بسیج فقط این گزاره به تنهایی نیست. بسیج، هم چراغ فانوس ملت بصیر ایران در دشمن‌شناسی است هم، پروازگاه تولید علم و فناوری جوانان ایران زمین در سریر گفتمان «مامی‌توانیم» است.

بسیج و بسیجی هم سلحشوران خاکریز اول دفاع‌مقدس بوده‌اند و هم حافظان انقلاب اسلامی دربرابر فتنه‌ها و جریان‌های نفوذ داخلی بوده و هست. از این رو، بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی، نماد تامین امنیت، قدرت بازدارندگی، خنثی‌سازی بحران‌ها و امیدآفرینی و تولید علم برای امروز و فردای انقلاب اسلامی است. بسیج، پرتو پرنغز منظومه فکری امامین انقلاب و تراز راستین انقلابیگری است که در چهاردهه گذشته پیچ‌های تاریخی فراروی ملت ایران را به سمت آرمان‌های پیش رو راهنمایی کرده است.

به عبارتی دیگر، این نهاد مقدس نه یک ساختار سازمانی، بلکه یک مکتب انسان‌ساز است که بر خون ده‌ها هزار شهید و مجاهدان فی سبیل‌ا... بنا شد و اینک نیز قطب نمای قاطبه نسل جوان و نوپای انقلاب به سوی اهداف جمهوری اسلامی است. همان اندازه که خاکریز نستوه ارتش ۲۰میلیونی، محل اساسی هراس دشمن در بازدارندگی است، در عرصه داخلی نیز بسیج آتش‌نشان فتنه‌های مستمر جریان‌های نفوذ و فتنه‌سازی‌های استکبار است.

این نهاد، نه تنها بر تقویت اتحاد، همدلی و افزایش قدرت ملی و بازدارندگی گذشته و حال کشور همت گذاشته است، بلکه مسیر روبه فراز آن در پرتو امید و نشاط به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی نیز بدون توقف رو به پیش است. بنابراین، بسیج محل تولید قدرت، اقتدار و اعتبار انقلاب است.

مدرسه‌ای که ده‌ها هزار شهید به خاک و خون خفته آن موجب تقویت انقلاب اسلامی شد و اینک نیز لشکر مردمی انقلاب در گام دوم است.

اگر در گام دوم، باید ملت ایران همچنان پرشور و خروش مسیر ۴۴سال گذشته راطی کنند، این مکتب(بسیج) مهم‌ترین جایگاه تجمیع اراده‌های ملی ملت و جوانان آن خواهد بود. چرا که در رسیدن به جایگاه متعالی پیشرفت و توسعه، بازیابی جایگاه تمدنی و ایفای نقش ایران اسلامی در نظم نوین بین‌الملل، بایسته این مسیر حضور و همراهی مردم بوده و بسیج محل این معراج اراده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها