حسن غفوری‌فرد، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «جام‌جم»:

صف معترضان و اغتشاشگران جدا شده است

حسن غفوری‌فرد، فعال سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با جام‌جم با بیان این‌که اغتشاش، تخریب، آسیب زدن به اموال عمومی و ترور افراد بیگناه با تمام مبانی حقوقی و دینی مخالفت دارد، گفت: تا امروز نظام به حد کافی مماشات کرده و به نظر می‌رسد صف معترضان و اغتشاشگران جدا شده است. اکنون زمان برخورد با معاندان و تروریست‌ها‌ست.
کد خبر: ۱۳۸۸۰۰۸

جدایی مرز اعتراض از اغتشاش

وی ادامه داد: کسانی که در کف خیابان هستند و البته خود را معترض می‌دانند تا فرصت هست، خط و مسیر خود را از جریان‌های تروریستی و گروهک‌های ضدانقلاب مثل جریان‌های سلطنت‌طلب، منافقین و مجموعه‌های تجزیه‌طلبی مانند کومله و پژاک جدا کنند و مطابق با مبادی قانونی، خواسته‌ها و گله‌های خود را مطرح کنند.

لزوم تسریع برخورد با فتنه‌گران

این نماینده ادوار مجلس دستگاه‌های مسئول را به تسریع در اتخاذ تصمیم در برخورد با تروریست‌ها و اغتشاشگران فراخواند و گفت: در جریان فتنه اخیر برخی افراد بازداشت شدند و طبعا کسانی که جرم کمتری داشتند و بعضا از روی ناآگاهی در زمین دشمن بازی کردند با رأفت اسلامی با آن‌ها برخورد شده است و بسیاری از آن‌ها آزاد شدند.

غفوری‌فرد اضافه کرد: در جریان اغتشاشات اخیر گروه‌های وابسته به منافقین، سلطنت‌طلبان و جریان‌های تروریستی مثل کومله و پژاک هم بودند که در بحبوحه آشوب به اموال عمومی آسیب رساندند و به ماموران پلیس و حافظان امنیت حمله کردند. این در حالی است که در هیچ‌کدام از کشور‌های دنیا این اجازه به معترضان و اغتشاشگران داده نمی‌شود که به نیروی انتظامی حمله شود؛ بنابراین همان‌طور که مردم در تجمعات و راهپمایی‌های خود این خواسته را فریاد زدند، باید هرچه زودتر براساس موازین حقوقی و قضایی نسبت به مجرمان و تبهکاران تصمیم‌گیری شود و مجازات‌های قانونی نسبت به آن‌ها اعمال شود.

نقش پررنگ تجزیه‌طلبان در اغتشاشات

وی با بیان این‌که به هیج‌وجه سلب امنیت و آرامش از جامعه پذیرفتنی نیست، گفت: جنایاتی که ما اکنون در برخی نقاط مثل غرب کشور از سوی جریان‌های تروریستی ازجمله کومله شاهد آن هستیم، با هیچ‌کدام از مبانی سیاسی و انسانی حقوق‌بشری همخوانی ندارد. مردم در طی دو ماه گذشته به‌ویژه در روز‌های اخیر شاهد بودند که چگونه اغتشاشگران و عوامل ترور به جان، مال و ناموس جامعه تعرض کردند و محل زندگی افراد بیگناه را به آتش کشیدند.

طراحان پروژه آشوب

غفوری‌فرد با تصریح بر این نکته که به طور قطع اغتشاشگران از خارج مرز‌های ایران خط می‌گیرند، خاطرنشان کرد: طراحان پروژه آشوب در کشور شامل برخی کشور‌ها مثل آمریکا و انگلیس و برخی مرتجعان عرب به همراه رژیم صهیونیست‌ها هستند که به تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها دستور آتش، تخریب و ترور‌های کور دادند؛ بنابراین نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی باید به‌سرعت فتنه‌گران را شناسایی کنند و در روند رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران در دستگاه قضایی تسریع صورت گیرد تا باردیگر آرامش و امنیت به جامعه اسلامی برگردد. نماینده ادوار مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره گوش شنوایی برای شنیدن سخنان منتقدان، حتی مخالفان داشته و دیروز هم رئیس‌جمهور بر این نکته تاکید کرد که ما آماده گفتگو با معترضان هستیم. ما هم در دانشگاه تصمیم گرفتیم فضایی را برای گفتگو و مفاهمه با دانشجویانی که نسبت به برخی از مسائل گله و انتقاد دارند، فراهم کنیم.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها