براندازی گام‌به‌گام تا افول
«جام‌جم» از عملیات فریب گروه‌ های تجزیه‌ طلب گزارش می‌دهد

براندازی گام‌به‌گام تا افول

کارشناس روابط بین‌الملل در گفتگو با «جام‌جم» عنوان کرد

موج‌سواری کومله در اغتشاشات با پترودلار‌های سعودی

روز گذشته عبدا... مهتدی، سرکرده گروهک تروریستی کومله رسما مسئولیت شرارت‌ها در غرب کشور را به عهده گرفت و در توییتی با اشاره به گزارش بلومبرگ از فعالیت‌های مسلحانه گروهک کومله اعتراف کرد در وقایع اخیر مشارکت داشته است.
کد خبر: ۱۳۸۸۰۰۷

اتفاقی که با توجه به نقش گروه‌هایی مثل کومله در مدیریت اجرای آشوب با طراحی‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه به‌ویژه در حوزه غرب کشور مشهود بوده است. درهمین زمینه سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به نقش کومله در مدیریت اجرای آشوب با طراحی‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه به‌ویژه در حوزه غرب کشور به خبرنگار جام‌جم گفت: از ابتدای شکل‌گیری فتنه اخیر، اسناد، مدارک و ادله فراوانی درباره عوامل و انگیزه‌های اغتشاشات دو ماه گذشته ارائه و اکنون ماهیت بسیاری از قضایا روشن شده و بر همگان آشکار است که عوامل خارجی و زخم‌خوردگانی که با عنوان تروریست‌های تجزیه‌طلب معروفند با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا نقش اصلی و اساسی را در اتفاقات تلخ اخیر داشته‌اند.

مثلت آمریکا، اسرائیل و عربستان‌سعودی

وی ادامه داد: نکته قابل‌تامل این‌که وقتی صحبت از دخالت خارجی به‌ویژه مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و پترودلار‌های سعودی می‌کنیم این قضیه قطعا همراه با واسطه‌گری افراد، گروه‌ها و جریاناتی صورت می‌گیرد که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تجربیاتی در‌خصوص مسائل تجزیه‌طلبی داشتند و طی این سال‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و حتی از سوابق تروریستی برخوردارند و با توجه به شناخت‌های محلی و منطقه‌ای که دارند، این امکان برای آن‌ها وجود دارد که از احساسات و عواطف و همچنین گسل‌های اجتماعی در داخل کشور استفاده کنند و عده‌ای را همراه خود کنند. این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تفکیک میان جریان‌های معترض با گروه‌های تجزیه‌طلب تروریستی مثل کومله تاکید کرد: از ابتدای شکل‌گیری حوادث اخیر، شاهد همراهی بخشی از معترضان با آشوبگران و اغتشاشگران بودیم که در ادامه ماجرا با توجه به خشونت فتنه‌گران و تروریست‌های تجزیه‌طلب و تحمیل ضرر و زیان‌های مالی و جانی برای مردم، بخش اعظمی از معترضان مسیر حرکت خود را از اغتشاشگران جدا کرده و آنچه امروز در عرصه میدانی شاهد آن هستیم مدیریت آشوب از سوی فتنه‌گران، تجزیه‌طلبان و اغتشاشگران است. وی با اشاره به اظهارات عبدا... مهتدی، سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله در‌خصوص حوادث اخیر و پذیرش مسئولیت شرارت‌های اغتشاشگران در غرب کشور گفت: بررسی سوابق اقدامات این فرد از ابتدای دهه ۶۰ کاملا حاکی از مجموعه‌ای از جنایات و اقدامات خشونت‌آمیز است که از‌سوی او و گروهک کومله علیه ملت ایران انجام شده و طبعا از نگاه سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه می‌تواند به عنوان یک‌نیروی موثر در جریان آشوب مورد استفاده قرار گیرد. اذعان این فرد تروریست نشان می‌دهد که او درصدد است نقش ابزاری خود را برای آسیب رساندن به جان و مال مردم ایران به‌خوبی ایفا کند.

نقطه پایانی برای سیاست صبر و مماشات

این کارشناس حوزه روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: گرچه در جریان آشوب‌های اخیر کارگردانان میدانی، همه گروه‌های معاند شامل سلطنت‌طلبان، منافقین، گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی مثل کومله و اراذل و اوباش بودند، اما دستان پنهان این ماجرا که در اتاق کنترل اغتشاشات در خارج از کشور هستند شامل اضلاع مثلت آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و رژیم عربستان سعودی‌اند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها