یزد - رییس اداره منابع آب شهرستان های بافق و بهاباد گفت: درهفته گذشته از ادامه برداشت دو حلقه چاه مجاز صنعتي و خانگي به علت اضافه برداشت، تغيير نوع مصرف و انتقال آب به اراضي غير جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۰۰۴

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ، مهدی برزگری با بیان این خبر اظهاراداشت:به دنبال گزارش گروه هاي گشت و بازرسي این اداره مبنی برنصب منصوبات غير مجاز بر روي دو حلقه چاه در منطقه بهاباد و استفاده از آنها براي مصرف كشاورزي اقدامات حفاظتی انجام شد.
وی افزود: از آنجا که مالکان این چاهها به اخطارهای صادره توجه نکردند با اخذ نمايندگي دادستاني و همكاري نيروي انتظامي، نسبت به كشيدن منصوبات چاه ها و مسدود نمودن آنها اقدام شد.
برزگری تصریح کرد: اخذ خسارت وارده به منابع آب زيرزميني از این دو حلقه چاه نیز در دستور كار قرار گرفته است
رییس اداره منابع آب شهرستان های بافق و بهاباد همچنین از پر و مسدود کردن یک حلقه چاه غیرمجاز با پيگيري مامورين اين اداره و با همكاري دادستاني و نيروي انتظامي شهرستان بهاباد در هفته گذشته خبر داد.
وی با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده در سال جاری در این شهرستان با اعلام صرفه جویی 400 هزار متر مکعبی در برداشت از منابع آب زیرزمینی گفت: با مجهز شدن 93درصد از چاههای بهاباد به کنتور هوشمند در سال گذشته 1.2میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفته که در ادامه اجرای طرح تحویل حجمی در سال جاری صرفه جویی بخش کشاورزی نیز به2.8 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

در حال حاضر شهرستان بهاباد دارای 54 حلقه چاه کشاورزی و 28 حلقه چاه فعال در بخش صنعت و خدمات می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها