انتخابی که صدای صرب‌ها را درآورد

دوباره صربستان‌-برزیل، باز هم فغانی!

شاید تا قبل از این فقط در فیلم ماتریکس می‌توانستیم چنین جادوی زمانی را ببینیم که صحنه‌ها برای ما با جزئیاتش دوباره تکرار شوند. هم‌گروهی دوباره صربستان و برزیل در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، مثل جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای فیفا که کافی نبود هیچ، بلکه حالا با انتخاب فغانی دوست دارند با تمام جزئیات، اتفاقات و بازی چهار سال پیش را تکرار کنند.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۹۹
نویسنده ایمان گودرزی - گروه ورزش

علیرضا فغانی ۴۴ ساله اولین بازی مدعی اصلی قهرمانی را (البته اگر آن‌ها الگویی به اسم آرژانتین نداشته باشند) مقابل صرب‌ها سوت خواهد زد. این بازی دقیقا تکرار جز به جز بازی ۲۰۱۸ خواهد بود البته با هوایی گرم نه سرد! اما با سوت آغاز بازی دیگر هیچ چیز تکراری نخواهد بود. در بازی چهار سال پیش برزیل با گل‌های پائولینیو (دعوت نشده) و تیاگو سیلوا ۲ بر صفر پیروز شد. در آن بازی، فیلیپه کوتینیو بهترین بازیکن میدان بود (که البته او هم دعوت نشد).

تنها نکته حاشیه‌ای آن بازی گل دوم برزیل به صربستان بود که صرب‌ها معتقد بودند میراندا روی میتروویچ خطا کرده است. همین مساله باعث شد انتخاب دوباره فغانی برای قضاوت این دیدار به مذاق صرب‌ها خوش نیاید و یکی از رسانه‌های صرب پس از انتخاب فغانی در گزارشی نوشت: «تصمیم شگفت‌انگیز فیفا! بازی صربستان و برزیل را همان داور بازی جام‌جهانی روسیه قضاوت خواهد کرد! او علیرضا فغانی از ایران است. یادآور می‌شویم، عقاب‌ها سال ۲۰۱۸ در آخرین بازی مرحله گروهی متحمل شکست شدند و این باخت باعث حذف و بازگشت تیم به خانه شد.

این داور ایرانی در جام‌جهانی مذکور همچنین بازی آلمان - مکزیک در مرحله گروهی، سپس فرانسه - آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی و بلژیک - انگلیس را برای کسب مقام سوم قضاوت کرد. باورنکردنی است که از میان این همه داور، همان مرد در دو جام‌جهانی یک مسابقه را داوری کند. فغانی در آن بازی سربلند از زمین خارج نشد. یعنی پس از خطای آشکار میراندا روی میتروویچ بر سر تصاحب توپ، گلی را به برزیلی‌ها هدیه داد و اعتراض فوتبالیست‌های ما هیچ تاثیری روی این تصمیم نگذاشت. همچنین در ابتدای مسابقه خطای خطرناک روی کوستیچ با هیچ جریمه‌ای از جانب این داور همراه نشد.»

دو کمک فغانی در این بازی محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی خواهند بود وداوری VAR هم توسط عبدا... المری قطری هدایت خواهد شد. فغانی همچنین فینال المپیک ریو بین برزیل و آلمان را قضاوت کرد که سلسائو اولین مدال طلای خود را در ضربات پنالتی به دست آورد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها