گزارش نهاد‌های امنیتی صهیونیستی درباره حال و روز بحرانی گروه سازشکار فلسطینی

نگرانی صهیونیست‌ها از فروپاشی تشکیلات خودگردان

وقوع دو انفجار در اراضی اشغالی و احتمال وقوع انفجارهای جدید، به بروز ترس و وحشت در آشیانه صهیونیست‌ها منجر شده است. این ترس مزمن و دامنه‌دار، سال‌هاست در اراضی اشغالی وجود داشته و دارد اما سران تل‌آویو سعی در کتمان یا انحراف آن داشته‌اند.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۹۲
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

اکنون و در حالی که اوضاع داخلی در اراضی اشغالی به واسطه بازگشت ضمنی نتانیاهو به قدرت آشفته شده و حملات سایبری متعدد به زیرساخت‌های عمومی در رژیم‌صهیونیستی آسیب وارد کرده شاهد تشدید بحران امنیتی در این سرزمین غصب شده هستیم.

منابع خبری رژیم‌صهیونیستی گزارش دادند که بر اثر وقوع دو انفجار قوی در نزدیکی پایانه مرکزی اتوبوس‌ها در غرب شهر اشغالی قدس یک صهیونیست کشته و دست‌کم ۲۲نفر دیگر زخمی شدند؛ انفجار‌هایی که ترس و وحشت را در رژیم اسرائیل حاکم کرده است. بازرس کل پلیس رژیم‌اشغالگر قدس درباره دو انفجار انجام شده در قدس اشغالی اعلام کرد: آنچه اتفاق افتاد یک عملیات بسیار هماهنگ و مضاعف بود و بیم وجود بمب‌های دیگر در خیابان‌های بیت‌المقدس همچنان باقی است. بیم انجام حملات دیگری در شهر بیت‌المقدس وجود دارد و هدف ما جلوگیری از حملات بعدی است.

احتمال عملیات‌های دیگر در قدس

در همین حال رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ترس زیادی از انجام عملیات دیگری در قدس وجود دارد و ماموران پلیس این رژیم در حال بررسی منطقه هستند. بر اساس این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی این حادثه را بسیار جدی ارزیابی کردند و گزارش دادند شمار زیادی از ماموران امنیتی و پلیس (رژیم‌صهیونیستی) به سمت منطقه بیت‌المقدس هجوم آوردند. در همین حال یک مقام پلیس رژیم‌اشغالگر نیز گفت: از ترس وجود احتمال موادمنفجره در دیگر ایستگاه‌های اتوبوس بیت‌المقدس، این اماکن را بازرسی می‌کنیم. همچنین رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند نیرو‌های پلیس اسرائیل به دلیل مشکوک بودن یک شیء، به محله راموت اعزام شدند. این رسانه‌ها همچنین از بسته شدن ورودی شهر قدس توسط ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی خبر دادند و نوشتند: این ورودی‌ها پس از دو انفجار امروز بسته شده است. پلیس رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد به احتمال زیاد یکی از افرادی که بمب را در نزدیکی ایستگاه اتوبوس کار گذاشته، برای جای‌گذاری بمب دیگر در نزدیکی شهرک راموت حرکت کرده است. هنوز نتیجه بررسی‌های پلیس منتشر نشده و همین سکوت، منجر به ایجاد تردید میان ساکنان اراضی اشغالی شده است. در موارد قبلی، وقتی مقامات امنیتی و پلیس رژیم‌صهیونیستی به ساکنان اطمینان می‌دادند اوضاع تحت کنترل است، شاهد تشدید عملیات‌های گسترده در اراضی اشغالی بودیم. اکنون نیز چنین احتمالی وجود دارد.

بمب‌هایی که از راه دورمنفجر می‌شود

شبکه کان رژیم‌صهیونیستی گزارش داد که دو بمب شبیه هم بوده و از طریق تلفن‌همراه از راه دور منفجر شده است. این شبکه افزوده است که بمب‌ها حاوی میخ و قطعات آهنی بوده تا بیشترین تلفات را برجای بگذارد. شبکه۱۳ رژیم‌صهیونیستی هم انفجار‌های امروز شهر قدس را مشابه آن چیزی دانست که ۲۰سال پیش در جریان انتفاضه دوم انجام شد و افزود: این اتفاق توسط یک سازمان انجام شده و نشان‌دهنده معادله جدیدی است. اما چنین مختصاتی چیست و چگونه ترسیم می‌شود؟ ضریب آسیب‌پذیری رژیم‌صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به صورت تصاعدی تقویت شده است. خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در حال رایزنی با فرماندهان سرویس‌های امنیتی است. بر اساس گزارش این شبکه خبری، همچنین نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در حال انجام رایزنی‌های امنیتی و دریافت لحظه به لحظه تحقیقات درباره دو انفجار در بیت‌المقدس است.

دستان بسته صهیونیست‌ها

دستان صهیونیست‌ها امروز نسبت به هر زمان دیگری بسته است. ضریب و هزینه هرگونه خطای تازه صهیونیست‌ها به مراتب نسبت به موارد بیشتر بوده و متعاقبا، آینده سختی را برای اشغالگران رقم خواهد زد. در عرصه منطقه‌ای نیز اوضاع دقیقا به همین منوال است. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد در صورت حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه و سرکوب متحصنین فلسطینی در صحن مسجدالاقصی، صد‌ها موشک مقاومت آسمان سرزمین‌های اشغالی را به تسخیر خود درآورند. در این میان، سامانه گنبد‌آهنین نیز در مهار بسیاری از موشک‌ها و راکت‌ها ناکام ماند تا بر همگان اثبات شود میان ادعای مقامات رژیم‌صهیونیستی و واقعیاتی که درصحنه می‌گذرد، چه شکاف بزرگی وجود دارد. حال در عرصه امنیت داخلی نیز صهیونیست‌ها با بحرانی سخت روبه‌رو شده‌اند. قطعا نه نتانیاهو و نه هیچ سیاستمدار دیگری، قدرت غلبه بر این چالش را نخواهند داشت. امکان بروز بحران و شورش داخلی در سرزمین‌های اشغالی، بدترین خبر ممکن برای سران این رژیم جعلی محسوب می‌شود. فراتر از آن، اکنون دیگر مصادیق و نماد‌های انتفاضه صرفا در حماس و حتی کرانه باختری خلاصه نمی‌شود. امروز صدای پای انتفاضه در حیفا، یافا و نقاطی شنیده می‌شود که تا قبل از آن، نشانه چندانی از مبارزه موثر با رژیم‌اشغالگر قدس در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها