سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با میانجیگری بغداد ادامه دارد و وارد مسیر دیپلماتیک شده است.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این باره گفت: گفت‌وگوی ایران و عربستان از مسیر امنیتی خود به مسیر دیپلماتیک منتقل شده است.

وی بر اهمیت این گفت‌وگوها در جهت نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها و حل و فصل مسائل باقی‌مانده میان دو کشور و حفظ منافع آنها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه عراق همچنان دیدگاه‌های مثبت و دیدگاه های نزدیک به یکدیگر را ترویج می‌کند، خاطرنشان کرد: آخرین نشست مذاکرات در بغداد و با نظارت وزارت امور خارجه عراق برگزار شد.

الصحاف ادامه داد: ما همچنان در حال ایجاد هماهنگی میان دو طرف در راستای فراهم کردن مقدمات دوره های دیگر گفت‌وگو هستیم.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز پیشتر در جریان شرکت در اجلاس امنیتی منامه درباره تحولات مربوط به میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان گفت که تلاش های عراق برای سرپرستی گفت وگو بین ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل به ادامه گفت وگو دارند.

عراق تاکنون میزبان پنج دور از مذاکرات بین ایران و عربستان بوده است.

پیشتر نیز عبداللطیف رشید رئیس جمهوری عراق گفته بود که عراق به میانجیگری بین عربستان و ایران ادامه می دهد و نشست ها ادامه دارد اما نتایج برعهده آنها است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها