رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

ورود سامانه بارشی به غرب کشور | کاهش ۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران و افرایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۸۷۸۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج همراه با رگبار باران، رعد و برق و تندباد لحظه ای در روز سه‌شنبه (اول آذرماه) در خلیج فارس، در نواحی ساحلی دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان خبر داد.

در این وضعیت جوی احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها وجود دارد.

این سازمان رعایت محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی به‌ویژه در فراساحل را لازم می‌داند.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار نسبت به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر هشدار داد.

این شرایط آب و هوایی در روز چهارشنبه (۲ آذرماه) در دریای خزر، نیمه نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و روز پنج‌شنبه (۳ آذرماه) در دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی، محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی بویژه در فراساحل را توصیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها