معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی‌ها اصالت ندارد، بلکه بخشی از جعبه ابزار سیاست خارجی آنها را تشکیل می‌دهد، گفت: هرگاه منافعشان اقتضا کند از تروریسم حمایت کرده و حقوق انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند.
کد خبر: ۱۳۸۷۷۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی کشورهای عضو آسه.آن در تهران ظهر روز دوشنبه ۳۰ آبان با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کردند.

در این دیدار که سفرای ویتنام، اندونزی، مالزی و برونئی دارالسلام و کارداران فیلیپین و تایلند حضور داشتند، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های همکاری بین کشورهای آسیایی، آسه.آن را ظرفیت مناسبی برای ارتقای همکاری اقتصادی خواند و گفت: همکاری‌های اقتصادی، ثبات و صلح منطقه‌ای را نهادینه کرده و زمینه دخالت بیگانگان در امور منطقه‌ای را از بین می‌برد.

علی باقری با اشاره به رویکرد سیاسی و منفعت طلبانه دولت‌های غربی در موضوعات بین‌المللی اظهار داشت: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و حمایت از حقوق بشر در دیدگاه غربی‌ ها اصالت ندارد، بلکه بخشی از جعبه ابزار سیاست خارجی این کشورها را تشکیل می‌دهد و به همین جهت هرگاه منافع آنها اقتضا کند از تروریسم حمایت می‌کنند و حقوق انسان‌ها را زیر پا خواهند گذاشت.

در این دیدار هر یک از سفرا و کارداران کشورهای عضو آسه.آن بر توسعه همکاری‌های دو و چندجانبه تأکید کرده و تصریح کردند: ارتقای همکاری‌ها بین اعضای آسه.آن و جمهوری اسلامی ایران منافع بلندمدت دو طرف را پایدار خواهد کرد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها