رفتارهای عجیب الهام علی‌اف در قبال ایران چه پیام‌هایی دارد؟

رقص‌بردگی الهام برای صهیونیست‌ها

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به رگبار بستن مردم بی دفاع و حافظان امنیت و کشتن جوانان این ملت با چاقو و قمه و سلاح گرم در کف خیابان ها نشان از نقشه شومی می دهد که با آگاهی ملت ایران دفع خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۷۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز گفت: تسلیت داغداری مجدد ملت در اثر جنایات تروریست‌های مسلح و تبیین فرمایشات رهبری نکته‌ای است که جا دارد به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: صحنه‌هایی که در روز‌های اخیر در میدان و خیابان‌های برخی از شهر‌ها رخ داد به خوبی عمق برنامه‌های دشمن و خواب‌های آشفته آنان برای آینده ایران یکپارچه را نشان داد. اینکه امروز دشمن علنا پرده از چهره انداخته و در شبکه‌های مجازی دستور قتل و ترور و آتش را می‌دهد، بخوبی نشان می‌دهد که دشمن امروز از عدم همراهی مردم ایران اسلامی سخت خشمگین است.

به رگبار بستن مردم بی دفاع نشان از نقشه‌ای شوم می‌دهد

ستایشی تاکید کرد: به رگبار بستن مردم بی دفاع و حافظان امنیت و کشتن جوانان این ملت با چاقو و قمه و سلاح گرم در کف خیابان‌ها نشان از نقشه شومی می‌دهد که با آگاهی ملت ایران دفع خواهد شد. تروریست‌های رسانه‌ای که از ابتدا صحنه آرایی را آماده کرده اند، تروریست‌های کف خیابان را تسلیم می‌کنند و خود دستور ترور مردم و زنان و کودکان بی دفاع و مدافعان مظلوم را صادر می‌کنند. قاتلانی که در کف خیابان هلهله و شادی می‌کنند، اما دوباره با تغییر چهره فاز دیگری را پیش گرفته اند، آن‌ها بدانند مقابله ملت ایران با تروریست‌ها سخت پشیمان کننده است. تروریست‌ها و تروریست مخلان امنیت، همان تروریست‌های اقتصادی اند که مانع فعالیت سالم امت اسلامی می‌شوند. این تروریست‌ها حتی حاضر نیستند هزینه اقدامات ناجوانمردانه خود را بپذیرند. ملت ایران سابقه سیاه منافقین و ترور‌های کور انان در دهه ۶۰ و دهه‌های دیگر از یاد نبرده‌اند.

قوه قضاییه از خون عزیزان نخواهد گذشت

وی تاکید کرد: اطمینان می‌دهم که قوه قضاییه از خون عزیزان نخواهد گذشت و نمی‌گذارد خون عزیزان پایمال شود و بساط این شرارت‌ها به زودی زود جمع خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: علم خونخواهی خون‌های به ناحق ریخته شده در دستان قوه قضائیه است و براساس تدابیر متخذه با سرعت و دقت و با متضمن مولفه صحت، بدون چشم پوشی از حق امنیت به وظیفه خود عمل می‌کنیم و تروریست‌ها را در هر موقعیتی باشند به سزای اعمالشان خواهیم رساند.

تشکیل قرارگاه پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری

ستایشی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج از تشکیل قرارگاه پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری خبر داد و گفت: برای اجرای فرامین رهبری قرارگاهی منسجم و پیگیر را مستقر کردیم تا نگاه رهبری به قوه قضاییه اجرایی شود.

سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان

وی در پاسخ به سوالی درباره سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان گفت: این سامانه یک نسخه آزمایشی دارد که ارجاع هوشمند کارشناسی دارد و در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی است و این اقدام جهت ارجاع عادلانه کارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری از ناحیه قضات مراجع قضایی است.

وی ادامه داد: آیا این سامانه ارتباطی با سامانه‌های ۲۰۲۰ و ۱۵۱۵ دارد؟ سامانه ۱۵۱۵ مربوط به امور وکلا و مشاوران قوه قضاییه است و سامانه ۲۰۲۰ مربوط به کارشناسان رسمی است. این سامانه قرار است با سامانه‌های ۲۰۲۰ و ۱۵۱۵ ارتباط پیدا کند و تا سه ماه دیگر این سامانه نهایی خواهد شد.

تمهیدات قوه قضاییه برای کنترل دارو

ستایشی در پاسخ به سوال دیگری درباره تمهیدات قوه قضاییه برای کنترل دارو گفت: مساله دارو و تجهیزات پزشکی مساله روز است و کمبود‌های دارویی نگرانی‌هایی را بوجود آورده است. موضوع فرایند دارو و اقدام در جهت تولید و ورود و توزیع کاملا اجرایی است و ارتباط مستقیمی با دستگاه قضایی ندارد، اما همواره تاکید ریاست قوه قصاییه بر این بوده که ملاک ما رفع مشکل و گرفتاری‌های مردم است و هر اقدامی که از قوه قضاییه در رابطه با قوه مجریه و دولت برمی‌آید دریع نشود. کاملا ایستاده و مهیا در جهت رفع مشکلات هستیم. مثلا در حوزه واردات اگر مانعی هست یا در تولید هست به آن بپردازیم. امید داریم دولت محترم هم اهتمام لازم را در جهت رفع مشکلات مردم خصوصا در حوزه دارو‌های خاص بر دارد.

آخرین وضعیت پرونده‌های ارز فردایی و معاملات بدون مجوز

وی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های ارز فردایی و معاملات بدون مجوز گفت: اهتمام‌مان این است در شرایط جاری نگذاریم التهابات در حوزه‌های مختلف موجب شود که دشمن سوءاستفاده کند. ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاملات بدون مجوز دستگیر و تفیهم اتهام شدند و قرار تامین قانونی مناسب برای آن‌ها صادر شده و دقت شده است تا کسانی که در التهابات بی‌گناه هستند آزاد شوند. ۸ نفر از این تعداد به لحاظ این‌که جرمی نداشتند آزادشدند و ۱۳ نفر که مرتکب اعمال مجرمانه شدند با صدور قرار بازداشت موقت در زندان هستند.

وی افزود: در رابطه با موضوع ارز فردایی ۱۴ نفر در ماه جاری دستگیر شدند و پرونده در شعبه ۱۰ بازپرسی مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی است. قرار تامین صادر شده و از این تعداد یک نفر با قرار وثیقه و ۱۰ نفر با صدور قرار کفالت و ۳ نفر دیگر هم با صدور قرار التزام آزاد شدند. پرونده‌ها در تحقیقات است و بزودی در مرحله دادسرا تعییت تکلیف خواهند شد.

سوءاستفاده الهام افکاری از نام برادرش

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره جرم الهام افکاری گفت: براساس گزارش‌هایی که داریم الهام افکاری از نام برادرش استفاده و اقدام به تحریک عده‌ای از افراد مستعد و همراهی آنان در تجمعات کرده است. این خانم قصد خروج از کشور هم داشت که حکم‌جلبش صادر و در زمان خروج از کشور دستگیر شد. اتهام او اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با فراخوان‌های معاندین نظام است و این اتهام تفهیم شده و قرار تامین بازداشت موقت او صادر شد و در زندان است. او ارتباط گسترده‌ای با عناصر فعال رسانه‌ای و شاخص برانداز داخل و خارج در شبکه اینترنشنال داشته و اقدام به نشر اخبار کذب کرده و در اغتشاشات سال‌های اخیر و آشوب‌هایی که در فارس بوده نقش‌آفرینی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها