بازی تیم‌های ایران و انگلیس درحالی در چارچوب‌ بازی‌های گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد که از هفته‌ها قبل سایه پررنگ سیاسی بر سر این رقابتها سنگینی می‌کرد.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، جریانات معاند ضدانقلاب تلاش زیادی کردند تا به بهانه جنگ اوکراین، مانع از حضور ایران در جام‌جهانی شوند. همین جریانات آنگاه که در دستیابی به هدف‌شان شکست خوردند، هجمه‌ها را متوجه بازیکنانی کردند که راهی، قطر شده بودند.

فشار جریان ضدایرانی به بازیکنان تیم ملی به اندازه‌ای بود که عده‌ای با حضور در ورزشگاه خلیفه قطر به بازیکنان توهین کردند؛ اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ فوتبال که حیرت فوتبال دوستان را برانگیخت.

با وجود همه این حاشیه‌سازی‌ها، اولین بازی ایران برگزار شد و هرچند به پیروزی تیم ملی کشورمان منتهی نشد، اما باخت سنگینی را به جریاناتی تحمیل کرد که می‌خواستند هرطور که شده ایران را در جام‌جهانی به حاشیه برانند.

برگزاری بازی ایران و انگلیس جریان معاند را چنان به شوک فرو برد که آن‌ها با فراموش کردن تلاش‌های خود علیه تیم ملی، ناگهان دلسوز این تیم شده و زبان به انتقاد گشودند که دلیل این باخت چیست و چرا سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام‌جهانی رقم خورد؟

همزمان این جریانات با فراخوان‌های ضدملی، از مردم خواستند به خیابان آمده و پیروزی انگلیس را جشن بگیرند! سندی دیگر بر میهن‌ستیزی مدعیان دفاع از مردم ایران.

با همه این حاشیه‌سازی‌ها، تیم ملی کشورمان بی‌تفاوت به این دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها به راه خود ادامه داده و بازیکنان به‌خوبی می‌دانند که از حمایت اکثریت مردم ایران برخوردارند و آن‌ها که علیه تیم ملی حاشیه می‌سازند، نه حامی ایران هستند و نه هیچ نمودی از قدرت نرم کشورمان را برمی‌تابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها