کپی هلند از روی دست اکوادور

گام محکم لاله‌های نارنجی

اولین بازی سنگال در جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر مقابل هلند نشان داد که نبود سادیو مانه تا چه اندازه به این تیم ضربه زده است.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۸۷
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

شاگردان آلیو سیسه در دومین بازی گروه A تا دقایق پایانی نمایش قابل قبولی از خود نشان دادند و شاید اگر مهاجمی همچون «مانه» در خط حمله‌شان بود به برد هم می‌رسیدند، اما پاس زیبای فرانکی دی یانگ در دقیقه ۸۵ و گل کودی گاکپو این تیم را یک بر صفر جلو انداخت.

مورد دیگری که در این گل به چشم می‌آمد، خروج نامطمئن ادوارد مندی بود تا بهترین گلزن کنونی لیگ هلند بتواند بهترین استفاده را از این موقعیت ببرد. قهرمان دوره قبلی جام ملت‌های آفریقا بعد از گل، توان و فرصت چندانی برای به تساوی کشاندن بازی نداشت و در نهایت گل داوی کلاسن در آخرین دقیقه وقت‌های اضافی، کار سنگال را تمام کرد. در این بازی سنگالی‌ها هم حملاتی داشتند، اما نوپرت، دروازه‌بان تیم ملی هلند عملکرد خوبی داشت و مانع گلزنی سنگالی‌ها شد.

بعد از این بازی، لوئیس فن‌خال، سرمربی هلند در نشست خبری به تمجید از چند بازیکن تیمش پرداخت. او ابتدا گفت تصمیمش برای استفاده از آندریس نوپرت به‌عنوان دروازه‌بان اول کاملا درست بوده است. فن‌خال همچنین به ستایش از ممفیس دیپای، مهاجم بارسلونا پرداخت و گفت: بعد از ورود ممفیس به زمین انتظار داشتم او بدرخشد. ممفیس بازیکنی است که می‌تواند شرایط تیم را تغییر دهد. ما از قبل به این نتیجه رسیدیم که ممفیس را حداکثر ۳۰دقیقه در زمین داشته باشیم. حاضر نبودیم حتی یک دقیقه بیشتر به او بازی بدهیم با این‌که خودش می‌خواهد تمام مدت در زمین باشد، ولی ما باید از ممفیس در مقابل خودش و عطشش برای بازی کردن محافظت کنیم. با نتیجه‌ای که در بازی دیشب ثبت شد، بازی دوم هلند که مقابل اکوادور است، حساسیت ویژه‌ای دارد. از آن طرف هم سنگال و قطر برای زنده نگه داشتن امید‌های خود در جام، نگاه ویژه‌ای به بازی جمعه مقابل هم دارند.

داستان جالب گلر هلند

بدون شک چهره بازی دیشب، آندریس نوپرت گلر تیم ملی هلند بود. او با چند سیو فوق‌العاده توانست نقش مهمی در پیروزی تیم فن‌خال داشته باشد. داستان رسیدن این گلر ۲۸ساله به دروازه لاله‌های نارنجی در نوع خود جالب است. او در سال ۲۰۱۹ دروازه‌بان ذخیره فوجیا بود که درنهایت به سری C ایتالیا سقوط کرد. سال بعد به فوتبال هلند برگشت و دروازه‌بان ذخیره تیم دوردرخت شد، اما پس از مصدومیت به او توصیه شد از فوتبال خداحافظی کند. پس از این مصدومیت، تا اکتبر ۲۰۲۱ در هیچ مسابقه فوتبالی حضور نداشت. طی یک سال گذشته و با درخشش در هیرنفین برای اولین بار به تیم ملی هلند دعوت شد و در بازی مقابل سنگال اولین بازی ملی خود را با کلین‌شیت و پیروزی جشن گرفت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها