نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با بسیجیان، جذب و فراگیری بسیج را در همه اقشار جامعه خواستار شد و گفت: با تفکر بسیجی احساس مسئولیت و غیرت دینی مردم نسبت به حفظ اسلام و انقلاب اسلامی بیشتر است.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۵۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در دیدار جمعی از بسیجیان استان یزد به مناسبت آغاز هفته بسیج برگزار شد؛ هفته بسیج را تبریک گفت و با اشاره به سخنان امام خمینی رحمت الله علیه، اظهارداشت: امام درباره بسیج فرمودند« من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت؛.بار دیگر تأکید می‌کنم غفلت از ایجاد ارتش۲۰میلیونی، سقوط در دام ابرقدرت های جهانی را به دنبال خواهد داشت»

وی افزود: امام خمینی (ره) تاکید داشت: « امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب اسلامی دفاع کنند؛ فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد احتیاج دارد؛ فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی آمریکا در این دو محل حساس نفوذ کنند، تنها با بسیج است که این مهم انجام می پذیرد؛ مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است و حوزه علمیه و دانشگاه باید چارچوب های اصیل اسلام ناب را در اختیار تمام اعضای بسیج قرار دهند.باید بسیجیان جهان اسلام به فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست و باید هسته های مقاومت را در تمام جهان به وجود آورد تا در مقابل شرق و غرب بایستد»

ناصری یزدی، تأکید کرد: از سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برمی آید که تشکیل بسیج۲۰میلیونی مهم و ضروری است یعنی همه جامعه باید احساس تکلیف کنند و در مسیر حفظ انقلاب، مشارکت نمایند

وی، با اشاره به ارتش های جهان گفت: در کشورهای دنیا تنها نیروهای نظامی آنان مسئولیت حفظ کشور را دارند و مردم آنان احساس مسئولیتی ندارند در حالی که امام با ارئه یک طرح پیامبرگونه اسلامی همه را در مقابل حفظ نظام اسلامی مسئولیت پذیر کرد زیرا با وجود بسیج مردمی مشکلات زودتر حل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، تشکیل بسیج مردمی توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در برخی کشورهای اسلامی از جمله لبنان، سوریه و عراق عامل غلبه بر دشمنان اسلام دانست و گفت: بسیجیان در هر کجا از غیرت دینی و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردارند و بسیج باید فراگیر شود و ما در مسئله بسیج نباید مقطعی کارکنیم بلکه نگاه ما وسیع و با جذب بالا باشد.

وی، تشکیل گروه های تفکر در بسیج را در کنار ایجاد گروه های اشتغال و اقتصادی خواستار شد و افزود: بسیجیان باید اوقاتی برای شناخت، تعقل و تفکر و تمرین آمادگی برای دفاع نیز در نظر بگیرند.

 امام جمعه یزد، نیاز امروز جامعه را به حضور بسیجیان با قدرت بیان بالا برای پاسخگویی به شبهات دانست و افزود: یک بسیجی باید بتواند ایده ها و آرمان های انقلاب را برای مردم بیان کند.

ناصری یزدی، وجود 270 هزار دانش آموز در استان یزد را ظرفیت خوبی برای جذب و آموزش خواند و گفت: آموزش پرورش در خصوص پرورش مسائل دینی خوب عمل نکرده است و دانش آموزان بیشتر به سمت تحصیل حافظه محور بدون نوآوری و اندیشه پیش رفته اند.

وی، یا یاداوری خاطرات حضور خود در زمان جنگ در یزد، گفت: من به بسیجیان آن زمان گفتم روزی اسلحه ها بر زمین گذاشته می شود و باید قلم ها را برداریم و بسیاری از رزمندگان پس از جنگ را به تحصیل علم دعوت کردم که اکنون از مهندسین و پزشکان جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، خواستار شد: مسئولان بسیج سالیانه افراد جدید را به بسیج در اقشار مختلف جذب کنند و نباید همیشه نیروها ثابت باشند و نیروهای جدید و جوان را به میدان بسیج دعوت کنید.

بیانیه گام دوم تحقق یابد

آیت الله ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم از سوی امام خامنه ای اظهارداشت: حاشیه ها و شرح های زیادی برای این بیانیه از سوی نویسندگان نوشته شده است ولی به بندهای آن عمل نمی شود که از اعضای نیروی مقاومت بسیج در همه اقشار و مدارس می خواهم روزانه این بیانیه را مطالعه و به آن عمل نمایند.

وی، تصریح کرد: نباید در امر بسیج و جذب نیرو کوتاهی کنیم زیرا نسل امروز در معرض خطر ربایش اعتقادات است و همه در مقابل انقلاب و رهبری مسئولیت داریم.

مام جمعه یزد، با اشاره به اغتشاشات اخیر و ابراز تأسف از ریخته شدن خون بسیجیان بر زمین گفت: به خاطر دارم که در سال 42 و حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه، امام به یارانش فرمود هیچکس حق ناسزاگویی به عمال رژیم را ندارد زیرا زبان مؤمن ارزش دارد و بزودی بساط ظلم برچیده می شود.

ناصری یزدی، افزود: انقلاب اسلامی انقلاب ادب حتی رعایت ادب نسبت به مخالفان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها