کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در تهران و بیشتر استان‌ها طی امروز و فردا

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور برای بیشتر استان‌ها بارش باران پیش‌بینی کرد که این بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۸۷۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مناطقی از شمال غرب و مرکز، بوشهر و نیمه شمالی فارس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان، بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رخ خواهد داد و بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل موجب افزایش دما خواهد شد و فردا غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت که کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: فردا (جمعه) برای استان‌های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان رگبار رعدوبرق باد شدید موقت پیش‌بینی شده است که در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت فردا از شرق ایران خارج خواهد شد، افزود: در دو روز آینده وزش باد شدید امکان خیزش گردوخاک را در مناطق مستعد افزایش خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز شنبه هفته آینده جوی آرام برای آسمان کشور پیش‌بینی کرد و گفت: روز یکشنبه نیز بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند و فقط جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده خواهند داشت.

نقشینه بیان کرد: روز دوشنبه آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را خواهیم داشت.

وی شمال خلیج فارس را طی امروز و فردا مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت: مناطق فراساحل دریای خزر هم امروز تا ظهر مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای آسمان تهران بارش باران و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دما امروز در پایتخت به ۱۶ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا آسمان تهران تا قسمتی ابری و برای روز شنبه نیز آفتابی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها