جشن یک‌سالگی انتشارات جام‌جم با رونمایی از شش عنوان کتاب جدید این نشر، عصر روزگذشته ۲۴آبان ماه در خانه شعر و ادبیات برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۱۹

رونمایی از ۶عنوان کتاب‌جدید / مدیرعامل جام جم : حرکت جدیدی را در بخش انتشارات شروع کردیم

این مراسم با حضور دکتر مراد عنادی مدیرعامل موسسه جام‌جم، مهدی گیوه‌کی مدیرمسئول روزنامه جام‌جم، علی رمضانی دبیر سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مهدی بوشهریان رئیس خانه شعر و ادبیات و جمعی از ادبیان و نویسندگان برگزار شد. در ابتدای این مراسم مهدی قزلی، مدیر انتشارات جام‌جم ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: «توجه به نیاز مخاطب راز موفقیت یک ناشر و رسانه است. کتاب همواره باید یک قدم جلوتر از مخاطب خود باشد که به او کمک کند تا از جایی که هست، گامی جلوتر بیاید. ما در انتشارات جام‌جم تلاش کردیم به این نیاز و دغدغه مردم، توجه حرفه‌ای داشته باشیم.»

وی با اشاره به رونمایی از شش عنوان کتاب جدید این موسسه، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی افزود: «آثار انتشارات جام‌جم بر روایت‌ها استوار است، زیرا روایت بر دغدغه و واقعیت استوار است و از ابزار ادبیات برای عمق‌بخشی بهره می‌برد. با همین نگاه شش عنوان کتاب جدید در حوزه‌های اجتماعی، آموزش و تاریخ شفاهی را امروز رونمایی خواهیم کرد تا بتواند به دغدغه مخاطبان عمق ببخشد.»

 

نشر جام‌جم به دنبال یک حرکت جامع است

در ادامه این مراسم دکتر مراد عنادی، مدیرعامل موسسه جام‌جم ضمن تبریک هفته کتاب گفت: «جام‌جم از سال ۷۹ شروع به فعالیت کرده و معاونت فرهنگی این رسانه وظیفه‌اش چاپ و نشر کتاب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است. در دوره جدید فعالیت‌های انتشارات جام‌جم ۱۵ عنوان کتاب چاپ‌شده که صرفا کمی نبوده، بلکه نگاهی کیفی را دنبال کرده و اتفاقا از استقبال خوبی هم برخوردار شده است. این موضوع در حالی است که در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که موضوع چاپ کتاب کمی است، اما انتشارات جام‌جم متفاوت عمل کرد، آثارش به چاپ‌های متعدد با تیراژ بالا رسیده و این نشان از حرکت خوب بخش انتشارات جام‌جم دارد.»

 

رونمایی از ۶عنوان کتاب‌جدید / مدیرعامل جام جم : حرکت جدیدی را در بخش انتشارات شروع کردیم

مدیرعامل موسسه جام‌جم با اشاره به شش عنوان کتاب جدید این انتشارات گفت: «کتاب‌های جدید به لحاظ سوژه جذاب هستند. مثلا کتاب «دوبارگی» به معضل اجتماعی اعتیاد می‌پردازد که یکی از دغدغه‌های امروز جامعه است. البته علاوه‌بر رویکرد‌های اجتماعی در حوزه مقاومت هم آثار قابل‌توجهی منتشر شده است. درحقیقت کتاب‌های جام‌جم صرفا اجتماعی نیست بلکه در حوز‌های مختلف دیگر هم ورود کرده است.»

 

عنادی اشاره کرد: «حرکت جدیدی را در بخش انتشارات شروع کردیم تا به شاخه ادبیات و حوزه رسانه بیشتر توجه کنیم. در تولید کتاب قصد داریم در قالب ترجمه، تحقیق و پژوهش بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا مکمل فعالیت‌های ما باشد. درحقیقت نشر جام‌جم به دنبال یک حرکت جامع است.»

عفت جوادی، نویسنده کتاب «پای تخته‌سیاه» که اثرش در این مراسم رونمایی شد، گفت: «من به عنوان یک معلم بیش از ۱۰۰روایت و داستان کوتاه را در این کتاب گردآوری کردم که حول محور آموزش و پرورش است. این کتاب اولین اثر من است و از انتشارات جام‌جم تشکر می‌کنم که دغدغه‌مند به موضوع آموزش و پرورش نسل جوان توجه نشان داده است.»

سید زهیر مجاهد، نویسنده کتاب «دوربرگردان» نیز در رونمایی این اثر گفت: «این کتاب روایتی از زندگی مدافع حرم، آقاسلیمان است که با او در سوریه گپ و گفت‌وگویی داشتم، بعد از آن در مشهد با او همصحبت شدم و حاصل آن، کتاب دور برگردان شد که در حوزه تاریخ شفاهی دفاع از حرم، جای می‌گیرد. خیلی خوشحالم که انتشارات جام‌جم و رئیس این انتشارات به این موضوع دغدغه نشان دادند و این اثر امروز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.»

محمود جوانبخت، نویسنده «زخم روی زخم» نیز در این مراسم گفت: «این اثر مستندنگاری درباره جنایات داعش و مقاومت ترکمانان شیعه شمال عراق است. در جامعه امروز باید چنین موضوعاتی بازخوانی شود تا نسل امروزه با چهره واقعی گروه‌های تروریستی در منطقه آشنا شوند.»

مرضیه اعتمادی نیز که از کتاب «پروانه‌ها گریه نمی‌کنند» او رونمایی شد، درباره این اثر گفت: «این کتاب روایت‌هایی با موضوع پرچالش معلولیت است که در قالب ۱۵ روایت گردآوری شده است. این کتاب قصد دارد باب گفت‌وگوی بی‌واسطه در زمینه مشکلات معلولان را باز کند، زیرا معلولیت قادر است فرد را از پا دربیاورد؛ اگر در برابر معضلاتش سکوت کنیم. خوشحال خواهم شد که این کتاب بتواند جامعه و مسئولان را در مسیر رسیدن به فرهنگ صحیح بررسی مشکلات معلولان، گامی جلوتر ببرد و باری از روی دوش جامعه معلولان بردارد.»

فردین آریش، نویسنده کتاب «دوبارگی» نیز در این مراسم گفت: «این کتاب روایت انسان‌هایی است که روی خط قرمز راه رفتند و گرچه لغزیدند، اما سقوط نکردند. قصدم این بود که نگاهی جامع به موضوع اعتیاد داشته باشم و امیدوارم روایت این تجربیات، میانجی نجات و رستگاری ما و دیگران شود.»

حمیدرضا جوانبخت، نویسنده کتاب «نان حلال» نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم گفت: «نان حلال کتابی درباره کار و تلاش است و خوشحالم که در این اثر تلاش جمعی از کارآفرینان را روایت کردم. این کتاب در حقیقت ادای دینی به تلاش کارآفرینان است. تلاش این عزیزان باید این روز‌ها بیشتر دیده شود، زیرا ما را امیدوار به شرایط امروز ایران و آینده روشن کشور می‌کند. امیدوارم با تلاش انتشارات جام‌جم این کتاب بتواند حال جوانان کشورمان را خوب کند.»

پایان‌بخش این مراسم رونمایی از کتاب‌های «پای تخته‌سیاه»، «دوربرگردان»، «زخم روی زخم»، «پروانه‌ها گریه نمی‌کنند»، «دوبارگی» و «نان حلال» بود که با حضور مدیران جام‌جم و نویسندگان این آثار برگزار شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها