با همکاری شهرداری رشت و دانشگاه گیلان صورت گرفت

عقد قرارداد برنامه راهبردی - عملیاتی شهر

شهردار رشت در جلسه با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با محوریت مانع زدایی پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان گفت: شهرداری رشت با اجرای این پروژه به دنبال منفعت اقتصادی نیست و درصدد است، مجموعه‌ای را برای استفاده شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز شهری آماده نماید.
کد خبر: ۱۳۸۶۸۸۸

جام جم آنلاین-گیلان-جلسه‌ای با موضوع رفع موانع پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان و تقویت ارتباطات دو جانبه بین شهرداری و منابع طبیعی با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت، میر حامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، مدیر پروژه و معاونین سازمان سیما و منظر برگزار شد. 

ید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه با بیان اینکه قرارداد ساخت دو باب نگهبانی در پارک ۵۰۰ هکتاری با اعتبار بیش از دو میلیارد تومان منعقد شده است، عنوان کرد: تاکید ما این است که ورودی پارک و نحوه دسترسی مردم از قسمت جاده لاکان طوری تعیین شود تا هم مورد تایید شهرداری و هم منابع طبیعی قرار گیرد.

 

شهردار رشت حفظ نهالستان منابع طبیعی و ایجاد امکانات پارکینگ و دسترسی مردم را نیز از دیگر مواردی که شهرداری روی آن حساسیت دارد، خواند و تصریح کرد: شهرداری رشت برای احداث سرویس بهداشتی، سکوی نصب چادر، فضای بازی کودکان، نمازخانه و آلاچیق در پارک لاکان درصدد است، مناقصه‌های لازم را هر چه سریعتر برگزار کند تا روند اجرایی شدن آنها قبل از پایان سال در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ۱۲ میلیارد تومان برای روشنایی فاز اول پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان و هشت میلیارد تومان برای تامین مصالح هزینه کرده است، افزود: شهرداری رشت در راستای به ثمر رساندن پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان به دنبال منفعت اقتصادی نیست و فقط درصدد است تا مجموعه‌ای را برای استفاده شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز شهری آماده نماید.

شهردار رشت اذعان کرد: برای ایجاد فضاهایی مانند باغ گل و استراحتگاه و مواردی از این دست در این مجموعه و جذب سرمایه‌گذار نیازمندیم که سقف قرارداد ما از ۱۵ سال فراتر برود زیرا در غیر اینصورت هیچ جذابیتی برای سرمایه‌گذار وجود نخواهد داشت و دست شهرداری هم بسته خواهد ماند.

گفتنی است در این جلسه ایجاد یک پارکینگ در ورودی پارک لاکان، نحوه جانمایی پایگاه اطفا حریق در ورودی پارک که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان است، نحوه ارائه خدمات آتش‌نشانی شهرداری رشت در محل مذکور، تعیین نحوه دسترسی مردم به داخل پارک ۵۰۰ هکتاری از سوی جاده لاکان، حفاظت و تامین امنیت لازم برای نهالستانهای منابع طبیعی، تمدید قرارداد پارک لاکان به مدت ۳۰ سال، استفاده از مرکز فرهنگی واقع در پارک مفاخر بدون رسیدن آسیب به نهالستان و مواردی از این دست از سوی شهردار رشت و مدیریت منابع طبیعی استان گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها