مدرسه عالی مهارتی قالب سازی به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در این واحد دانشگاهی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۸۷۴

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد تبریز که به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشت، با اشاره به چهل سالگی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، چهل سالگی را نقطه عطفی در ادبیات معنوی و دینی کشور دانست و گفت: بعد از گذشت چهل سال از عمر دانشگاه، باید به گذشته نگاه کرده و با رفع کاستی ها جوابگوی نیاز روز باشیم.

محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه ها امروزه جهت گیری را در راستای خدمت به منافع مردم تنظیم می کنند، افزود: دانشگاه ها باید بر محیط جامعه اثرگذار باشند و به ویژه در بهره وری و خلق ثروت و کسب و کارهای جدید باید اثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه های ما در یک خلاء گیر کرده و به دانشگاه فقط از منظر عرضه دانش نگاه کرده و بین عرضه دانش و کشش بازار توازنی ایجاد نکرده اند، خاطرنشان کرد: به همین علت جوان هایی تربیت می کنیم که توان حل مساله را ندارند.

وی تاکید کرد: ما باید به منابع انسانی توجه ویژه ای داشته باشیم و جوانان را خلاق و مهارت محور تربیت کنیم که این امر نیازمند بازنگری در آموزش ها چه در بعد مهارتی و چه حوزه اجتماعی است.

رییس دانشگاه آزاد سه گانه تربیت تخصصی، مهارتی و اجتماعی را لازمه دانشگاه پویا و به روز توصیف کرد و گفت: ما فقط به تربیت تخصصی پرداختیم و برای تربیت مهارتی باید اطلاعاتی داشت که یکی از آنها نگاه موضوع محور است.

طهرانچی با تاکید بر توسعه و تجمیع مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: گام بعدی ایجاد رشته و تربیت دانشجوی ماهر متناسب با نیاز صنعت می باشد.

 دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پس از اعلام راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در نماز جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۶۱ تهران و تشکیل سازمان مرکزی دانشگاه، نخستین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است که ۲۳ آبان ۱۳۶۱ شمسی راه‌اندازی شد و سال ۶۳-۶۲ از طریق برگزاری آزمون محلی در سه رشته ریاضی، فیزیک و عمران با پذیرش ۱۵۰ دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

واحد دانشگاهی تبریز با راه‌اندازی مجتمع بین‌الملل و با استفاده از ظرفیت موجود ازجمله وجود راه‌های ارتباطی زمینی و هوایی با کشورهای منطقه و موقعیت همسایگی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق آمادگی جذب و تبادل دانشجو با کشورهای همسایه را نیز فراهم کرده است.

هم اکنون ۴۵۱ عضو فعال در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، ۲۹ انجمن علمی، چهار تشکل دانشجویی و ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد تبریز فعالیت می‌کنند.

۱۱ دانشکده، ۴۳۲ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی،ارشد و دکتری، سه دانشکده فنی و مهارتی، کتابخانه مرکزی با بیش از ۲۲۰ هزار جلد کتاب، ۵۸ باب آزمایشگاه و کارگاه تخصصی، ۶ مرکز تحقیقاتی، یک مرکز رشد، سه سرای نوآوری ، سه مدرسه عالی مهارتی اقتصاد دیجیتال، رباتیک و چرم و کفش، پنج نشریه دارای امتیاز علمی وزارت علوم و هشت نشریه علمی دارای امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی از جمله امکانات دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها