از غیبت کی روش تا قرائت میثاق نامه از سوی وحید امیری

رونمایی از پیراهن اول تیم ملی ایران +عکس

مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال با حضور مسئولان و پیشکسوتان فوتبال در برج میلاد برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران و بدرقه این تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امشب در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

حمید سجادی (وزیر ورزش و جوانان) مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) محمدرضا داورزنی (رئیس فدراسیون والیبال) برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، سینا کلهر (معاون فرهنگی وزارت ورزش) محمد مهدی برادران (معاون وزارت صمت) مهدی محمد نبی (نایب رئیس فدراسیون فوتبال) رضا نقی پور (مدیر تشریفات نهاد ریاست جمهوری)، جعفر سمیعی (مدیرعامل اسبق پرسپولیس و رئیس دفتر مدیرعامل شرکت ایران خودرو)، محمد مهدی فروردین (رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی)، محمد آخوندی (عضو شورای شهر تهران)، تعدادی از مدیران باشگاه‌ها، مدیران فوتبالی و جمعی از علاقه‌مندان به تیم ملی برگزار شد.

نهاد‌های امنیتی برای حضور در جام جهانی قطر تلاش می‌کنند

مهدی تاج به عنوان اولین سخنران این مراسم روی سن رفت و پس از قرائت آیه‌ای از قرآن و خیر مقدم به مدعوین گفت: به هر جهت جام جهانی یکی از رویداد‌های مهم است که هر چهار سال یک بار انجام می‌شود. فوتبال دنیا را به تیم‌های حاضر و آن‌هایی که در جام جهانی نیستند، تقسیم می‌کند و صرف نظر از هر نتیجه‌ای حضور ما یک توفیق بزرگ است. پنج دوره بعد از انقلاب و یک دوره قبل از انقلاب در جام جهانی شرکت کردیم که بهترین نتیجه ما در روسیه رقم خورد که سبب شد مقام معظم رهبری چندین بار پیام بدهد که این برای ما توفیق بود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: امسال هم تلاش ما این است که نتایج خوبی را رقم بزنیم. وعده‌ای نیست و نمی‌توان وعده داد. اگر بهترین بازی را هم بکنید نمی‌توانید بگویید حتما می‌بریم، اما پشتیبانی خوبی در دولت شد. دکتر مخبر ستادی را برای حمایت از تیم ملی تشکیل داد.

تاج گفت: چند وزارت خانه هم به صورت اعم و اخص کار می‌کنند که مهمترین آن وزارت ورزش به صورت اخص است. وزارت گردشگری، ارشاد، خارجه و ... پای کار هستند و تلاش می‌کنند. دو شب قبل هم در مجلس جلسه‌ای داشتیم که نمی‌توان درباره جزییاتش صحبت کرد، اما همه نهاد‌ها به ویژه نهاد‌های امنیتی تلاش می‌کنند بهترین نتیجه را در قطر رقم بزنیم. مجموعه‌ای از کار‌ها به خصوص در نهاد‌های امنیتی دارد رخ می‌دهد تا بهترین نتیجه را در قطر رقم بزنیم. در کل کار‌های مثبتی صورت می‌گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: شرایط بسیار خوبی را تیم ملی ایجاد و فکر کردیم که باید اتفاقاتی بیفتد. در فوتبال ساحلی نمونه‌ای از آن را دیدیم. اگر تبلیغی برای توانایی‌های کشور هست باید روی سکو باشد. تیم ملی به عنوان قهرمان جهان با بردن تیم‌هایی مثل برزیل کار بزرگی انجام داده و روند خوبی شروع شده است. ارزیابی من این است که اتفاق خوبی رخ می‌دهد. در فوتسال و رده پایه فوتبال ما اتفاقات خوبی رخ داده، اما پیشانی فوتبال ملی، تیم ملی و جام جهانی است. گروه ما حساسیت‌های زیادی دارد و امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را در آن رقم بزنیم و صعود کنیم. خواستم توضیحی برای اتفاقات و حمایت‌های رخ داده بدهم، اما در این جلسه مجالش نیست.
 
از غیبت کی روش تا قرائت میثاق نامه از سوی وحید امیری +عکس

همچنین در ادامه آهنگ ویژه جام جهانی در سالن پخش شد.

اعضای تیم ملی راس ساعت ۲۰:۴۵ و در میان سخنرانی حمید سجادی وارد سالن شدند.

با وجود ورود بازیکنان تیم ملی به سالن خبری از کی‌روش و دستیارانش در این مراسم نیست.

همچنین از بین اعضای هیئت رئیسه خبری از میرشاد ماجدی، محمدرضا ساکت، منصور قنبرزاده و شهره موسوی در این مراسم نبود.

بازیکنان و کادرفنی تیم ملی جوانان و نوجوانان نیز در این مراسم حضور داشتند.

جام جهانی قطر سرشار از حس غرور، ایمان و نوید به آینده است

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی پیراهن تیم ملی فوتبال اظهار کرد: بار‌ها گفتم کاش فرصتی بود برای تمامی مدیران باشگاه‌ها تا دست‌شان را ببوسم و تشکر کنم. از سال ۱۳۲۹ که از نظر فیفا نخستین بازی تیم ملی ایران به شکل رسمی رقم خورد، تا امروز عملکرد ملی‌پوشان افتخارآفرین بوده و سربلندی و شادی را برای ملت بزرگ ایران به همراه آورده اند. به ویژه در این دوره که فرزاندان غیورِ وطن، سریع‌ترین صعود تاریخ را داشتند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از روزی که ورزشگاه شهید شیرودی خانه ملی‌پوشان قهرمان بوده تا به امروز که ورزشگاه آزادی خانگی شده، بالندگی فرزندان این آب و خاک از هر خطه‌ای از خزر تا خلیج همیشگی فارس را شاهدیم. این رشد در تمام رشته‌های ورزشی با تلاش بی‌وقفه و پرشور ورزشکاران، مدیران، کادرفنی، هواداران اهل هر کجای سرزمین پهلوان ایران به ثمر نشسته که نتایج را در قهرمانی‌ها به خوبی می‌توان دید. امروز در آیین رونمایی از پیراهن تیم ملی و بدرقه ملی‌پوشان به عنوان وررشکاری که افتخار پوشیدن لباس تیم ملی را داشته‌ام، می‌گویم افتخار برتن کردن این لباس مسئولیتی فراتر از کسب عناوین ورزشی است.

او افزود: رزم در میادین ورزشی با شعار تا پای جان برای ایران را شیردختران و پسران دلاورمان که فرزندان راستین ایران هستند به تمام معنا، معنا کرده اند که می‌جنگند تا عزت و اقتدار را نصیب ایران کنند. با تمام‌ظرفیت در کنار ورزشکاران‌گرانقدر هستیم. دولت مردمی سیزدهم از ابتدای فعالیت به ارائه خدمت ویژه به ورزش پرداخته که نتایج آن را برای نخستین بار یا پس از سال‌ها مشاهده می‌کنیم.
 
از غیبت کی روش تا قرائت میثاق نامه از سوی وحید امیری +عکس

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از تیم ملی و تسهیل حضور در قطر اقدامات متعددی با همراهی مجموعه دولت صورت گرفته است. از جمله هماهنگی برای افزایش سهمیه بلیت‌ها، کاهش هزینه‌های سفر، بررسی آخرین شرایط ایران در جام جهانی و هماهنگی با نهاد‌ها و وزارت‌های مربوطه و اقدامات حمایتی در این زمینه و پرواز اختصاصی با قطر و هماهنگی برگزاری دیدار‌های تدارکاتی بخش کوچکی از همراهی دولت سیزدهم بوده است.

سجادی گفت: این ورزشکاران کشور تا پای جان برای ایران می‌ایستند و می‌جنگند. منتظر آغاز جام جهانی از هر کجای ایران و افتخارآفرینی پسران ایران هستیم تا شادی و هیجان را تجربه کنیم تا بار دیگر صحنه‌های بی‌بدیل را ببینیم و سرشار از غرور شویم. یقین داریم فوتبالیست‌های عزیز خوش می‌درخشند و خاطره این‌جام جهانی آکنده از حس غرور، ایمان و نوید به آینده خواهد بود. از همراهی دولت، مسئولان ورزش کشور، فدراسیون فوتبال و همه عزیزان به ویژه سرمربی و کادر محترم تیم ملی و بازیکنان تشکر می‌کنم. ان‌شاالله تیم ملی را تنها نگذاریم و به افتخار تیم ملی سرود و اهتزازی دیگر داشته باشیم.

در ادامه حمید سجادی، مهدی نبی، مهدی تاج، علیرضا بیرانوند، توکلیان زاده در مراسم حضور یافتند و دایره المعارف تصویری محمد فرنود، عکاس قدیمی ورزش کشور به این افراد تقدیم شد.

در ادامه از علی جنگی، خالق ریزترین توپ طلا تقدیر شد. اسم اثر این هنرمند هم حلقه زرین یوز ایرانی است. این توپ طلا ریزترین توپ طلای جهان نام گرفت. در نهایت این حلقه که روی آن این توپ طلا قرار داشت، به مهدی تاج تقدیم شد.

سازنده انگشتر گفت که یکی نمونه از این انگشتر را به امیر قطر اهدا کردم و دیگری را به مهدی تاج اهدا می‌کنم که مجری برنامه با شوخی خطاب به تاج گفت که مراقب باشید کدام انگشتتان می‌کنید.

اعضای تیم ملی بانوان هم در مراسم حضور داشتند.

در ادامه با نمایش پیراهن ادوار حضور تیم ملی در جام جهانی از پیراهن ملی پوشان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی شد.

از غیبت کی روش تا قرائت میثاق نامه از سوی وحید امیری +عکس

از لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اجرای حرکات نمایشی رونمایی شد.

در میانه‌های مراسم فداحسین مالکی، نماینده مجلس مراسم اعلام کرد که مهدی تاج پرسپولیسی تیر است و حمید سجادی هم همین طور.

کارلوس کی روش ضمن عذرخواهی که در این مراسم غایب بود به صورت ویدیویی پیغامی را برای حاضران در مراسم اعلام کرد. سرمربی تیم ملی کشورمان به دلیل کسالت و ابتلا به بیماری آنفلونزا در این مراسم غایب بود.

از غیبت کی روش تا قرائت میثاق نامه از سوی وحید امیری +عکس
وحید امیری در ادامه برای قرائت میثاق نامه بازیکنان تیم ملی اعزامی به قطر روی سن رفت. متن قرائت‌نامه به شرح زیر است.

«ما بازیکنان و کلیه اعضای تیم ملی جمهوری اسلامی عهد می‌بندیم که به مانند تمام اقشار مردم از کارگران شریف و کارمندان عزیز تا معلمان گرانقدر، پزشکان جان‌فدا و مهندسان آینده‌ساز، هنرمندان فرهیخته تا ورزشکاران قهرمان و پهلوان‌منش در راه موفقیت نام ایران و اهتزاز پرچم کشورمان تا پای جان تلاش کنیم. مادامی که نتیجه تلاش و پایداری ما خاطره‌ای خوش را برای یکایک هموطنان‌مان رقم می‌زند، آن لحظه بهترین لحظه زندگی ماست. اعتقاد راسخ داریم و برعهد خود برای خوشحالی تمام ایرانیان پایبندیم و به حرمت تمامی افتخارآفرینان ایران عزیزمان از خداوند متعال می‌خواهیم ما را برای رسیدن به این هدف بزرگ یاری نماید.»

وحید امیری پس از قرائت میثاق نامه به عنوان نماینده بازیکنان از زیر دروازه قرآن رد شد تا به این شکل مراسم بدرقه انجام شود.(باشگاه خبرنگاران جوان)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها