لزوم اعتماد به جوانان در حوزه دانش بنیان با پشتوانه صاحبان سرمایه
استاندار زنجان در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

لزوم اعتماد به جوانان در حوزه دانش بنیان با پشتوانه صاحبان سرمایه

استاندار زنجان در شورای اداری:

فطرت مردم تشنه مقابله در برابر نظام سلطه است

استاندار زنجان گفت: ما منادی عدالت و معنویت هستیم و  فطرت مردم تشنه ایستادگی در مقابل نظام سلطه است.
استاندار زنجان گفت: ما منادی عدالت و معنویت هستیم و فطرت مردم تشنه ایستادگی در مقابل نظام سلطه است.
کد خبر: ۱۳۸۶۰۶۱

جام جم آنلاین زنجان:با ادعا و اصل نظام سلطه همخوانی ندارد،افزود: به عنوان نمونه، اگر نظام سلطه به دنبال برقراری عدالت در جهان بود وضعیت کشورهای آفریقایی اینگونه نبود .


وی با بیان اینکه دنیا به 2 باشگاه سلطه‌گران و سلطه‌پذیران تقسیم می شود،  گفت: قرآن کریم از سلطه‌گران، به عنوان طاغوت یاد کرده و در دین اسلام همواره تاکید شده است که از طاغوت فاصله گرفته و در برابر آن ایستادگی کنیم.


استاندار زنجان با اشاره به اینکه سلطه‌گران در طول تاریخ چهره عوض کرده اند و در هر برهه از تاریخ، سلطه گران مختلفی روی کار آمده اند، تصریح کرد: بعضی از کشورها بصورت خاصی تلاش می‌کنند که از  باشگاه سلطه پذیران خارج شوند و چین نمونه بارزی از این کشور ها  در دوره کنونی است که  تلاش می کند از سلطه پذیری به سلطه گری تبدیل شود.


افشارچی گفت: حوزه اقتصادی نیز لبه درگیری در این حوزه است و کشورهایی که در مسیر این حرکت هستند، از لحاظ اقتصادی خود را  تقویت می‌کنند.


وی با بیان اینکه بالاترین منابع معدنی و زیرزمینی  و ثروت با 73 تریلیون دلار متعلق به کشور روسیه است و کشورهای آمریکا، کاندا، عربستان و جمهوری اسلامی ایران( با 27 تریلیون دلار) و عراق در رده های بعدی تا دهم است ،افزود: تمام تلاش نظام سلطه این است که با دستیابی به این منابع، نهایت استفاده را به عمل آورد و در این مسیر از دوگانگی‌های پیشرفت و توقف،ابتکار و تقلید، استقلال و وابستگی نیز استفاده می‌کند.


این مسئول تاکید کرد: هر کشوری که بخواهد وارد باشگاه آنها شود  باید جهان بینی، فرهنگ و آیین و رسوم آنها را بپذیرد، گفت: بیش از 43 سال است که ما  تلاش می‌کنیم  تا از باشگاه سلطه‌پذیران خارج شویم و روی این هدف انرژی گذاشته ایم.


افشارچی اظهار داشت: خروج فارغ التحصیلان توانمند در رده های بالای تحصیلی که آمریکا و اروپا برای جذب آنها تلاش های بسیاری می کنند حاکی از همین ادعاست و مهاجرت آنها بیانگر توان جمهوری اسلامی در شاخص ها و عرصه های مختلف از جمله علمی و پژوهشی است.


وی با اشاره به  اینکه جنس حرکت جمهوری اسلامی ایران در این مسیر، متفاوت بوده و اقتصادی نیست، تصریح کرد: ما منادی معنویت و عدالت هستیم و در عین حال سازو کارهای پیشرفت  در حوزه های مختلف از جمله  اقتصادی را هم داریم و از این رو اتفاق هایی که می افتد متفاوت بوده و  با آنچه  که نظام سلطه می‌خواهد، متناسب نیست.


مقام عالی اجرایی در استان اظهار داشت: حرکت جمهوری اسلامی در این مسیر تبری است بر ریشه نظام سلطه که درگیری تمدنی بین ما و نظام سلطه ایجاد می کند.


افشارچی با بیان اینکه مدیران و مسئولان، لبه کارآمدی نظام هستند، گفت: ما مدیران و مسئولان در سطوح مختلف اگر درست کار کنیم، خاکریز را محکم حفظ کرده ایم و به هیچ وجه  جوانان ناراضی  در کف خیابان‌ها نخواهیم داشت.


وی با اشاره به اینکه در درگیری نظام سلطه، لبه های مختلفی وجود دارد افزود: نظام  حقوق زن یکی از لبه های درگیری در حوزه فرهنگ است  و ما زن را  نه به عنوان ابزار بلکه جوهر وجودی او را ارزشمند و دارای اهمیت می بینیم.


استاندار زنجان کارآمدی نظام را از دیگر لبه های درگیری در نظام سلطه عنوان کرد.


افشارچی به روش های دشمن در ایجاد جنگ ترکیبی هم اشاره کرد و گفت: دشمن با استفاده از ابزار های مختلف رسانه و فشار از طریق ایرانیان خارج از کشور تلاش می کند با راه اندازی جنگ شناختی در ابعاد مختلف از جمله تحریم و تضعیف روحیه، قدرت شناخت و تشخیص ما را کاهش دهد.


وی تصریح کرد:  جوهره نظام جمهوری اسلامی به صورتی شکل گرفته است که مردم جهان ببینند که این نظام به سمتی حرکت می کند که  نظم آن چیزی غیر از این است که در حال حاضر می بینند .


استاندار زنجان با بیان اینکه  برای مقاومت  در برابر نظام سلطه  هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید به بهترین شکل ممکن در جلب رضایتمندی مردم تلاش کند، افزود: برخی معضلات و مشکلات با اقدامات خیلی ساده، قابل حل است و نارضایتی‌های موجود در این مسیر را باید با گفت‌وگو رفع کنیم.


 افشارچی در پایان  گفت: ضمن قدردانی از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی که در اغتشاشات اخیر در  راستای برقراری آرامش و امنیت در جامعه تلاش کردند، از همه آنهایی هم که در حوادث اخیر، ناخواسته ضربه خوردند ، عذرخواهی می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها