مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از امروز تا اوایل روز چهارشنبه، کردستان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار دارد که اوج فعالیت این سامانه تا عصر فردا پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۳۸۵۲۷۷

کردستان- جام جم آنلاین: رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از صبح امروز تا اوایل روز چهارشنبه، استان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود فراگیر بودن فعالیت این سامانه بارشی در کل استان شدت و مقدار بارش در توابع شهرستان‌های مریوان، منطقه اورامانات، بخش‌های جنوبی و غربی شهرستان‌های کامیاران، سنندج و قروه بیشتر از سایر نقاط استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان از احتمال آبگرفتگی در داخل و خارج از شهرهای یاد شده خبر داد و گفت: اوج فعالیت سامانه بارشی عصر امروز تا عصر روز سه شنبه پیش‌بینی شده است.

صدیقی اذعان کرد: در زمان فعالیت سیستم بارشی در برخی ساعت ورزش باد شدید خواهد بود که منجر به شکل‌گیری گرد و خاک محلی و نفوذ غبار مهاجر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: دمای هوا در طول روز هم 3 تا 4 درجه افت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در فصل پاییز روند کاهشی داشته و در فصل زمستان به حالت نرمال باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در سال زراعی گذشته(1401-1400) نسبت به سال زراعی(1400-1399)، افزایشی بوده اما نسبت به دوره بلند مدت روند کاهشی 24 درصدی داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: میانگین وزنی بارش ها 352 میلی متری در سال زراعی گذشته در ایستگاه‌های مختلف استان بوده که سروآباد با 560 میلی متر و قروه با 205 میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین سهم بارش‌ها را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این میزان تنها نسبت به دوره مشابه خود در سال زراعی قبل افزایش داشته و نسبت به دوره بلند مدت 25 تا 30 ساله، دچار کاهش بوده است.

وی افزود: خروجی پیش بینی‌های فصلی بیانگر بارش کمتر از نرمال تا اول دی ماه بوده و نباید به میزان بارندگی‌ها خوش بین بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: از نیمه دوم آبان تا نیمه اول آذر میزان بارش‌ها کمتر از حد نرمال، نیمه دوم آذر تا نیمه اول دی نرمال با تمایل به کمتر از نرمال، نیمه دوم دی تا نیمه اول بهمن نرمال، نیمه دوم بهمن تا نیمه اول اسفند در محدوده نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها