رییس کل دادگستری کردستان گفت: تحقیقات مقدماتی 110 نفر از متهمان پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر استان در دادسرا به پایان رسیده و با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.
کد خبر: ۱۳۸۴۵۱۸

کردستان- جام جم آنلاین: حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در پی دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در چهارچوب موازین قانونی و بدون اغماض، از روزهای آغازین تجمعات و اغتشاشات، تفکیک، پایش و غربالگری بین متهمانی که فریب خورده و به صورت هیجانی در تجمعات شرکت داشته اند با متهمینی که نقش لیدر و هدایتگر داشته اند در دستور کار دادگستری استان کردستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا از ابتدای این اغتشاشات تا دوم آبان ماه سال جاری، 83 درصد از بازداشت شدگانی که برای آنان پرونده قضایی تشکیل شده با معرفی کفیل یا وثیقه گذار و یا صدور قرارهای منع و موقوفی تعقیب، از زندان آزاد شده اند.

رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: برای 110 نفر از متهمین که کیفرخواست صادر شده، اتهاماتی همچون " اخلال در نظم عمومی"، "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "تخریب و تحریق اموال و اماکن عمومی" و "حمله به مامورین" مطرح بود و تکمیل تحقیقات پرونده های دیگر با اتهاماتی همچون "محاربه"، "اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در گروه های معاند" در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: هفته گذشته، نخستین جلسه دادرسی در محاکم کیفری شهرستان سقز برگزار شده و حکم مقتضی صادر و قطعیت یافته است.

رییس کل دادگستری کردستان ادامه داد: سیاست دستگاه قضایی استان پیرو منویات و تاکیدات ریاست قوه قضاییه در برخورد قاطع، موثر و بازدارنده با عوامل اصلی اغتشاشات با رعایت 2 اصل دقت و سرعت در رسیدگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها