اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ نشست خبری مدیرکل هواشناسی استان با اصحاب رسانه روز گذشته در محل اداره کل هواشناسی استان با موضوع تغییرات اقلیمی، پیش بینی های جوی کوتاه مدت و بلند مدت، و تحلیل شرایط جوی سال آبی 1400-1401 برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۵۰۷

نشست خبری مدیرکل هواشناسی استان با اصحاب رسانهبیجندی مدیرکل هواشناسی استان ، در این نشست ضمن ارائه آمار سال آبی 1400-1401 منتهی به مهرماه 1401 اظهار داشت: در این مدت در مقایسه با دوره بلند مدت 31 درصد کاهش بارندگی را شاهد بوده ایم.

وی افزود: سال آبی 1400- 1401 در مقایسه با آمار بلندمدت از لحاظ دمایی گرمتر بوده و حدود نیم درجه دمای بیشتری را دماسنج‌های ایستگاه هواشناسی استان ثبت کرده‌اند.

بیجندی تصریح کرد: بررسی یک ساله شاخص خشکسالی SPEI نشان از خشکسالی 75 درصد و بررسی 10 ساله این شاخص، خشکسالی 83 درصد از مساحت استان را نشان می دهد.

مدیر کل هواشناسی استان از اختصاص مبلغ 250 میلیارد ریال در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ، به اداره کل هواشناسی استان خبر داد.

وی تاسیس یک ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در سرچشمه اسفراین و نیز ارتقا 14 ایستگاه بارانسنجی دستی به بارانسنج دیتالاگر را از مهمترین اقدامات هواشناسی استان در سال جاری عنوان کرد و با اشاره به راه اندازی سامانه هشدار سیل در استان گفت: یکی از دستاوردهای سفر معاونت وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور به استان، راه اندازی و بهره برداری از مرحله نخست این سامانه بود که در حال حاضر عملیاتی می باشد.

مدیر کل هواشناسی استان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص کمبود ها و مشکلات هواشناسی استان گفت: بهبود فضا و ساختمان اداری اداره کل، و نیاز استان به رادار هواشناسی جهت ارائه پیش بینی های دقیق تر، مهمترین نیازهای اداره کل هواشناسی استان می باشد. خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها