تورنمنت ۶ جانبه فوتسال تایلند

صعود تیم ملی فوتسال ایران با شکست مصر

کنفدراسیون فوتبال آسیا آمار شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی این قاره را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا با قهرمانی ژاپن و نایب قهرمانی ایران به پایان رسید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتمام مسابقات، آمار مختلف این رقابتها را منتشر کرد که در بیشتر این آمار، نام ایران و بازیکنان تیم ملی کشورمان به چشم می‌خورد:

مهار توپ دروازه بان

گیلرمه کوروموتو ژاپنی بیشترین تعداد مهار توپ (۳۸) را در طول تورنمنت انجام داد و هیگور پیرس هم تیمی اش ۲ سیو کمتر انجام داد، در حالی که سعید مومنی از ایران ۲۹ سیو را به نام خود ثبت کرد.

هت تریک در مسابقات

تنها چهار بازیکن در این رقابت‌ها هت تریک کردند: سلیم فیصل از عراق (در مقابل عمان)، ادریس یوروف از تاجیکستان (مقابل ترکمنستان)، سعید احمدعباسی (مقابل چین تایپه) و حسین طیبی از ایران (مقابل چین تایپه، ویتنام).

از بین چهار بازیکن، تنها ادریس یوروف از تاجیکستان چهار گل در یک مسابقه به ثمر رساند، در حالی که حسین طیبی از ایران تنها بازیکنی بود که دو بار هت تریک کرد.

امتیازات کامل

تنها دو تیم توانستند در مرحله گروهی شکست ناپذیر بمانند؛ ایران و ازبکستان با ۹ امتیاز کامل صعود کردند.

پرگل‌ترین مسابقه

بازی گروه B بین تاجیکستان و ترکمنستان پرگل‌ترین بازی در این رقابت بود که تاجیکستان ۸ بر ۵ حریفش را شکست داد و مسابقه با ۱۳ گل تمام شد.

برترین گلزن

اگر در گلزنی حسین طیبی تردیدی وجود داشت، کاپیتان ایران با نمایشی شگفت‌انگیز بر برتری خود در زمین تاکید کرد و در ۶ مسابقه، ۱۰ گل به ثمر رساند تا برترین گلزن مسابقات شود. به طرز شگفت انگیزی، او همچنین بهترین گلزن در نسخه‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بود.

ماشین گلزنی

ایران علیرغم باخت در فینال، نمایش نفس گیرانه ای داشت و با زدن ۳۹ گل در ۶ بازی، نشان داد که چقدر جلوی دروازه خطرناک است.

داستان دو تیم

ژاپن و ایران فینالیست‌ها هر دو شکست خوردند، اما در دو نقطه مقابل. ژاپن در روز اول مرحله گروهی با نتیجه ۲-۱ مقابل عربستان شکست خورد، در حالی که تنها شکست ایران در فینال بود.

غول‌ های فوتسال آسیا

با قهرمانی ژاپن در کویت، تعداد قهرمانی‌های این تیم در آسیا به عدد ۴ افزایش یافت. در حالی که ایران با ۱۲ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم است.

پرتماشاگرترین مسابقات

دیدار یک چهارم نهایی بین تیم‌های کویت (میزبان) و ازبکستان با ۳ هزار و ۴۰۶ هوادار بیشترین تماشاگر را داشت در حالی که فینال را ۱۹۳۸ تماشاگر تماشا کردند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها