استاندار کردستان در سخنانی اظهار کرد: از ابتدای امسال موفق به ثبت 16 هزار شغل در سامانه کشوری رصد شده ایم که نیمی از تعهدات ایجاد اشتغال در استان محقق شده است.
کد خبر: ۱۳۸۲۷۷۷

 کردستان- جام جم آنلاین: اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در نشست صمیمی روحانیون شیعه و سنی کردستان با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت(ص)، اظهار کرد: نعمت انقلاب و وحدت بین همه اقوام، مذاهب اسلامی و مسلمین از برکات نظام اسلامی و نگاه بلند و فکر مترقی امام و رهبری است که این نعمت‌ها شکر دارد و باید به هر نحوی که می‌توانیم از این وحدت محافظت کنیم و در برابر آنهایی که دنبال از بین بردن این وحدت هستند، بایستیم.

وی گفت: امروز کردستان حقیقتا مظهر وحدت و برابری است و از اینکه دشمنان روی کردستان متمرکز می‌شوند و از هر بهانه‌ای برای ایجاد حاشیه و پارازیت منفی سوءاستفاده می‌کنند یکی از دلایلش این است که این وحدت را برنمی‌تابند و برای آنها خوشایند نیست جایی مانند کردستان که شیعه و سنی و اقوام مختلف زندگی مسالمت‌آمیزی دارند و این استعداد وجود دارد بجای مظهر وحدت، مظهر تفرقه باشد، از هر فرصتی برای تفرقه استفاده می‌کنند برای اینکه به مقصد شوم خود برسند.

استاندار کردستان ادامه داد: امروز شناخت دوره و زمان و تحلیل درست شرایط و بیان حقایق برای مردم تکلیف بزرگی بر عهده جامعه روحانیت است، تبیین و جهاد تبیین که رهبری می‌فرمایند، برای توجیه ضعف مدیر و سرپوش گذاشتن بر نارسایی‌ها و نقص‌ها نیست بلکه به معنای تفکیک قائل شدن بین اصل و اساس انقلاب و چیزهایی است که به خاطر وجود برخی‌ها عارض شده باشد.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: امروز اگر ما به درستی تبیین نکنیم دشمن به درستی کار خود را انجام می‌دهد، القا می‌کند و در فکر و ذهن نوجوان و جوان ما نهادینه می‌کند و سکوت در جایی که باید در میدان باشیم و موضع‌گیری کنیم جایز نیست چون سکوت‌کردن به نوعی ناشکری و ترک فعل است.

وی اضافه کرد: پیشرفت، ارتقا، توسعه و رفاه همه در بستر امنیت شکل می‌گیرد اگر امنیت نباشد هیچی محقق نخواهد شد و دشمن هم می‌داند که کجا را بزند و ناامنی ایجاد می‌کند تا وقفه‌ای در پیشرفت ما ایجاد کند.

استاندار کردستان یادآوری کرد: وقتی که باید برای پیگیری توسعه استان و نگاه ویژه رئیس جمهور به کردستان بگذاریم این وقت را صرف حواشی‌ای می‌کنیم که دشمن برای ما بوجود آورده است و اگر زودتر وارد نشویم و مانع نباشیم همه مسؤول هستیم.

زارعی‌کوشا بیان کرد: شرایط امروز مقدمه‌ای برای جهش کردستان است تا در اقتصاد، توسعه و نگاه جامع به سمت مولد و صنعتی برود و امروز بیشتر وقت صرف جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

وی یادآور شد: امروز اکثر سرمایه‌گذاران علاقه‌مند شده‌اند در کردستان سرمایه‌گذاری کنند و کردستانی که در هشت ماهه اول سال گذشته فقط 492 شغل را در سامانه رصد ثبت کرده و استان آخر بود، در چهار ماهه آخر سال تعهد 16 هزاری اشتغال را محقق کرد و امسال با وجود تعهد دو برابری ایجاد شغل در استان، کردستان در سامانه رصد استان دوم و بیش از 70 درصد تعهد محقق شده است.

استاندار کردستان ابراز کرد: در کشور 14 هزار بانوی شهیده داریم که بیش از 500 نفر آن کُرد هستند که به دست گروهک‌ها، مدعیان دموکراسی و مدافع حقوق کردها به بدترین شیوه به شهادت رسیده‌اند.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: آن روزی که نوامیس ما کُردها در منطقه کردستان عراق در محاصره و تهدید جدی داعشی‌ها بود این گروهک‌ها معلوم نبود در کدام سوراخ خزیده بودند که هیچ کس در دنیا به داد اینها نرسید و حاج قاسم سلیمانی نیمه شب با 50 نفر رفت، اربیل را از سقوط نجات داد و آنها را راند و جرثومه‌شان را از روی کره خاکی پاک کرد و مردم اینها را فراموش نکرده‌اند.

وی افزود: معلوم است که مردم کردستان دنبال براندازی نیستند و هر کس این حرف را بزند و ادعایی داشته باشد نشان می‌دهد خیلی پرت است.

استاندار کردستان یادآوری کرد: شنبه‌شب با یک برنامه‌ریزی و طراحی مسلحانه توسط عوامل و اذناب همین گروهک‌ها مواجه بودیم آنها برای اینکه شعله‌ای که ایجاد شده ادامه پیدا کند جوان‌های مردم را در خیابان‌ها می‌کشند، جوان 30 ساله بی‌گناهی در ماشینش به بدنترین وضع از نزدیک با اصابت گلوله جنگی مغزش را متلاشی می‌کند برای اینکه این آتش شعله‌ور بماند.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: فرزندان این مردم در سپاه و بسیج و نیروی انتظامی بدون سلاح دفاع و خویشتن‌داری می‌کنند تا به جوانانی که تحت تاثیر القائات قرار گرفته آسیبی وارد نشود اما در طرف مقابل با سلاح جنگی بچه‌های این مردم را شهید و یا مجروح می‌کنند.

وی گفت: آنچه ما نگران آن هستیم فرصت‌های محدودی است که نباید برای توسعه کردستان از دست دهیم و گرنه تنها چند صباحی اینها زحمت ما را زیاد می‌کنند لذا علما باید روشنگری کنند.

سید دارا سیدعباسی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها