تیم ملی فوتسال ناباورانه مغلوب ژاپن شد

هاراگیری در فینال

حالا باید گفت ۱۴حضور در فینال جام ملت‌های آسیا و همان ۱۲قهرمانی قبلی. تیم ملی فوتسال ایران با شکست ۳بر۲ مقابل ژاپن، اتفاق تراژیک فینال۲۰۱۴ ویتنام را این‌بار در فینال۲۰۲۲ کویت تکرار کرد تا برای دومین‌بار در تاریخ ۲۳ساله فوتسال جام ملت‌های آسیا، فینال را به ژاپن ببازد.
کد خبر: ۱۳۸۲۶۱۳
این فینال فقط تا دقیقه۱۴ که به شوق گل سعید احمدعباسی به هوا پریدیم به کام‌مان بود؛ خوشحالی‌ای که البته فقط یک دقیقه دوام آورد، چرا که با اشتباه محمد‌حسین درخشانی گل تساوی را در دقیقه۱۵ دریافت کردیم. نیمه دوم هم فقط حرص خوردیم، چون توپ و میدان دست‌مان بود، اما اشتباهات بچه‌ها کمرشکن. روی یک جایگیری بد، اولیویرا، کاپیتان برزیلی ژاپنی‌ها از فاصله‌ای که فکرش را نمی‌کردیم در دقیقه ۲۶ گل دوم ژاپن را زد. در ادامه هر چه زدیم به در بسته خورد. یا خودمان فرصت‌سوزی می‌کردیم یا دروازه‌بان ژاپن مانع از گلزنی می‌شد یا تیر دروازه. اما اشتباهی که سعید احمدعباسی در دقیقه پایانی بازی مرتکب شد، آب سردی بود بر دیگ جوشان هیجان و اضطراب میلیون‌ها ایرانی. او با بی‌دقتی از داخل زمین ژاپن دروازه خودمان را باز کرد تا با یک هاراگیری، جام قهرمانی را تقدیم کنیم به ژاپنی‌ها و صد‌افسوس که علیرضا جوان، درست در ثانیه آخر یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. ایران در عین ناباوری با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ژاپن شد تا برای دومین‌بار روی سکوی نایب‌قهرمانی آسیا بایستد و چهارمین قهرمانی چشم‌بادامی‌ها را نظاره کند. این نایب‌قهرمانی درحالی به‌دست آمد که تیم ملی فوتسال به‌دلیل بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال در تابستان گذشته، فرصت چندانی برای اردو‌های آماده‌سازی نداشت و با حداقل تدارک گام به کویت گذاشت. شاگردان وحید شمسایی در این تورنمنت فقط پنج بار اجازه گلزنی به حریفان دادند که سه تای آن مقابل ژاپن در فینال بود. در مقابل ۳۹ بار دروازه حریفان را باز کردند تا سهم ما از جام ملت‌های آسیا آقای گلی حسین طیبی، ستاره تیم ملی با زدن ۱۰گل باشد.

مدال برنز برای ازبک‌ها

در دیدار رده‌بندی هم تیم ملی فوتسال ازبکستان به مصاف تایلند رفت و با برتری پر گل ۸ بر ۲ عنوان سومی این مسابقات برسد و برای پنجمین‌بار مدال برنز جام‌ملت‌های آسیا را بر گردن خود بیندازد. ازبک‌ها که چهار عنوان نایب‌قهرمانی را هم در کارنامه خود دارند، در این تورنمنت فقط یک‌بار و آن‌هم در نیمه‌نهایی مقابل ژاپن طعم شکست را چشیدند تا از صعود به فینال باز بماند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها