بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرسودترین بازارهای سرمایه‌گذاری است که در سال‌های گذشته سرمایه زیادی را جذب کرده است.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرسودترین بازارهای سرمایه‌گذاری است که در سال‌های گذشته سرمایه زیادی را جذب کرده است.
کد خبر: ۱۳۸۱۶۱۷

 اما سرمایه‌گذاری در این بازار عاری از ریسک نیست و بهتر است برای کاهش خطر از دست دادن سرمایه نکات امنیتی را در نظر بگیریم.

یکی از مهم‌ترین مسائل انتخاب صرافی مناسب برای خریدوفروش است. مطالعه ادامه مقاله به شما در تصمیم‌گیری درست‌تر کمک می‌کند.

چرا سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال برای آینده اهمیت دارد؟

شکی نیست که ارزهای دیجیتال در آینده رشد چشمگیری خواهند داشت و رشد باورنکردنی قیمت بیت کوین (BTC) و  قیمت اتریوم (ETH) به سایر حوزه‌های ارزهای دیجیتال نیز سرایت می‌کند. دلایل سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال زیاد هستند اما در ادامه به مهم‌ترین موارد اشاره ‌کرده‌ایم:

 

انتقال سریع، ارزان و لحظه‌ای ارز

یکی از مزایای ارزهای دیجیتال امکان انتقال سریع رمزارز و تبدیل آن به پول فیات از طریق صرافی‌های آنلاین است که در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است و نیازی به شخص ثالثی مثل بانک نیست. علاوه بر این، کارمزد انتقال از طریق صرافی‌ها به‌مراتب از بانک‌ها کمتر است و تراکنش طی چند دقیقه انجام می‌شود.

 

عدم تورم در رمزارزها

برخلاف پول فیات، عرضه اکثر ارزهای دیجیتال محدود است و به‌این‌ترتیب ارزش آن‌ها به دلیل تورم کاهش نمی‌یابد. همچنین به دلیل ماهیت رمزنگاری‌شده آن‌ها، هیچ نهاد دولتی نمی‌تواند میزان صدور آن‌ها را کنترل کند. به‌این‌ترتیب ارزهای دیجیتال برای کسانی که درباره تورم، ورشکستگی بانک‌ها یا موارد این‌چنینی نگران هستند عالیست.

 

شفافیت و امنیت تراکنش‌ها

یکی از مشکلاتی که در سیستم مالی سنتی وجود دارد عدم شفافیت، تراکنش‌های تکراری یا اشتباه، تناقضات، جعل و موارد این‌چنینی است که در بلاک‌چین وجود ندارد. فناوری بلاک‌چین نوعی شفافیت ذاتی دارد که از همه طرف‌های معامله محافظت می‌کند. استفاده از فناوری توزیع‌شده بلاک‌چین، امنیت سرمایه را بیشتر می‌کند. هرچند همه مسئولیت امنیت دارایی به عهده کاربر است و باید تا حد امکان موارد امنیتی را رعایت کند اما فناوری بلاک‌چین از سیستم‌های متمرکز بانکداری امن‌تر است.

 

کاربرد روزافزون رمزارزها در زندگی روزمره

میزان استفاده از  ارزهای دیجیتال در جهان در حال گسترش است. هرروز کسب‌وکارهای بیشتری رمزارزها و بخصوص بیت‌کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت قبول می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود ارزش واقعی رمزارزها روزبه‌روز بیشتر شود و فناوری بلاک‌چین در بازارهای مالی ادغام گردد.

 

یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و ذخیره ارزش عالی

اگر به روند رشد قیمت رمزارزهای معروفی مثل بیت کوین، بایننس کوین، اتریوم و غیره نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید قیمت آن‌ها در طی چند سال چندین برابر شده و به‌این‌ترتیب خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند در بلندمدت یک ذخیره ارزش و سرمایه‌گذاری عالی باشند.

 

خریدوفروش آسان، سریع و امن رمز ارزها از صرافی کیوسک

قبل از اولین سرمایه‌گذاری چه اقداماتی لازم است؟

 

درحال‌حاضر بازار ارزهای دیجیتال بازار پرنوسانی است که شرایط آن تحت عوامل زیادی تغییر می‌کند. بنابراین یک سرمایه‌گذاری پرریسک محسوب می‌شود. برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، قبل از شروع کار نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • درمورد ارزهای دیجیتال تحقیق کنید و کاملاً بازار آن را بشناسید. انواع مختلف رمزارزها و نحوه تغییر قیمت آن‌ها، عوامل مؤثر بر آن‌ها را مطالعه کنید و سپس درباره رمزارز موردنظر خود برای سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید.
  • مراقب نوسانات باشید. ممکن است قیمت یک کریپتو در عرض چند ثانیه و به دلایل متعدد به‌شدت تغییر کند. این نوسانات هم می‌تواند فرصتی برای کسب سود باشد و هم خطری برای از دست دادن سرمایه. در چنین شرایطی، بیشتر مراقب وضعیت رمزارزهای خود باشید.
  • مدیریت ریسک داشته باشید. روش‌های مدیریت ریسک را بررسی کرده و مناسب‌ترین مورد را انتخاب نمایید. مدیریت ریسک در هر شخص است. ممکن است برای شخصی عدم فروش توکن ها تا چند سال باشد و برای شخص دیگر تعیین حد ضرر و فروش فوری به‌محض رسیدن قیمت به مبلغ خاص در نظر گرفته شود.
  • بیشتر از توانتان برای تحمل ضرر، سرمایه‌گذاری نکنید. تریدرهای تازه‌کار بهتر است در گام اول سرمایه کمی را وارد بازار کنند تا بتوانند مدیریت آن را در شرایط مختلف یاد بگیرند و اگر دچار ضرر شدند ضرر زیادی نباشد.
  • موارد امنیتی را رعایت کنید. مناسب‌ترین کیف پول و معتبرترین صرافی را برای معامله انتخاب کنید تا از حملات هکرها در امان باشید.

 

 

کدام صرافی برای خریدوفروش بهتر است؟

در سطح بین‌المللی صرافی‌های معروفی برای معاملات رمزارزها وجود دارند. با اینحال این صرافی‌ها از قوانین بین‌الملل در زمینه تحریم‌های مالی تبعیت می‌کنند. به‌این‌ترتیب استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها برای کاربران ایرانی می‌تواند دردسرساز باشد. به‌محض اثبات هویت ایرانی فرد، حساب کاربری او بسته و سرمایه او بلوکه می‌شود.

شاید با خودتان بگویید همیشه راهی برای دور زدن این مشکلات هست. بله ولی تا زمانی که می‌توانیم به‌راحتی از صرافی‌های ایرانی که امنیت و سرعت بالایی دارند رمزارز موردنظرمان را بخریم و نگرانی از دست رفتن سرمایه‌مان نباشیم چرا باید ریسک کنیم؟!

صرافی‌های ایرانی متعددی وجود دارند اما برای انتخاب صرافی باید بیشتر از همه، کوتاه بودن روال عضویت، سرعت در انجام تراکنش‌ها، امنیت مناسب، امکان خریدوفروش رمزارزهای متعدد و آسان بودن کار با پلتفرم و میزان کارمزد آن را در نظر بگیریم. به‌این‌ترتیب صرافی ارز دیجیتال کیوسک یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای مبادلات رمزارز است.

خریدوفروش آسان، سریع و امن رمز ارزها از صرافی کیوسک

کیوسک روند عضویت و احراز هویت سریعی دارد. در طی چند دقیقه می‌توانید عضو شوید، احراز هویت گردید، اطلاعات حساب بانکی‌تان را وارد کنید و اولین معامله خود را انجام دهید.

همچنین کیوسک امنیت مناسبی دارد و تابه‌حال دچار مشکل امنیتی نشده است، پلتفرم آن بسیار ساده و دارای منوی شفاف است که کار با آن را برای هر شخصی با هر سطح دانش آسان کرده است. میزان کارمزد معاملات کیوسک 0.2 درصد است که در مقایسه با بسیاری از صرافی‌ها رقم بسیار پایینی تلقی می‌شود.

علاوه بر همه این‌ها کیوسک یک صرافی آنلاین است که به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته فعالیت می‌کند. بنابراین برای انجام تراکنش در هر ساعتی از شبانه‌روز محدودیتی وجود ندارد.

 

خریدوفروش ارزهای دیجیتال در کیوسک

خریدوفروش رمزارز در کیوسک روند ساده‌ای دارد. پس از عضویت و طی کردن مراحل احراز هویت، اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید. مبلغ موردنظر برای خرید رمزارز را از حساب بانکی به حساب کاربری کیوسک انتقال دهید.

در سمت راست صفحه داشبورد یا در صفحه سفارش آسان که از طریق منوی سمت راست قابل‌دسترسی است باکس «سفارش آنی» برای خریدوفروش رمزارزها را می‌بینید.

برای خرید رمزارز آن را در وضعیت «خرید از ما» قرار دهید، رمزارز موردنظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنید و در قسمت « میزان تومانی که میدهید» مبلغ موردنظرتان برای خرید این رمزارز را براساس قیمت لحظه‌ای آن و با در نظر گرفتن کارمزد صرافی وارد کنید. به‌این‌ترتیب با فشردن دکمه «مرحله بعد» می‌توانید روال خرید را تکمیل و رمزارز موردنظر خود را سفارش دهید. سفارش شما در بلاک‌چین ثبت شده و به‌محض تکمیل شدن آن، تغییرات را در قسمت «مجموع دارایی» خود مشاهده خواهید کرد.

فروش رمزارزها نیز روند مشابهی دارد. کافیست باکس خریدوفروش را روی حالت «فروش به ما» قرار دهید، رمزارز موردنظر برای فروش را انتخاب و مقداری که می‌خواهید بفروشید را انتخاب نمایید. به‌این‌ترتیب به‌محض انجام فروش، می‌بینید مقدار این توکن در کیف پول شما کاهش و مقدار ریال افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال یکی از پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های چند سال اخیر است. بااین‌حال نباید ریسک کرد. بهتر است با یک استراتژی مناسب و کمک گرفتن از یک صرافی خوب سرمایه‌گذاری خود را شروع کنیم. صرافی ارز دیجیتال کیوسک به شما در این مسیر پرهیجان کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها