نیما‭ ‬اکرامی‭ ‬فر‭ ‬درباره‭ ‬هنرهای‭ ‬رزمی‭ ‬ترکیبی‭ ‬می‌گوید‭ ‬

پول‭ ‬و‭ ‬شهرت‭ ‬در‭ ‬قفس‭ ‬مبارزه

تام هاردی، بازیگر سرشناس سینما که با حضور در اکشن کمیک استریپی «ونوم» به شهرت زیادی رسیده و دستی هم در دنیای ورزش دارد، در یک مسابقه دوستانه ورزشی موفق به دریافت دو مدال طلا شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۰۵۵
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه ورزش
هاردی که به دور از جنجال‌های هالیوودی زندگی آرامی در کنار همسر و فرزندانش دارد، اوقات فراغت خود را به ورزش جوجیتسو اختصاص داده و در مصاحبه‌هایش همکاران هنرمند خود را دعوت به فعالیت‌های ورزشی و اجتناب از موادمخدر و الکل می‌کند. او در تورنمنت خیرخواهانه‌ای که در شهر وولورهامپتون برپا شد، موفق شد دوبار در رشته جوجیتسو مدال طلا بگیرد.

رسانه‌ها با اعلام خبر پیروزی ورزشی هاردی دوباره روی این نکته تاکید کردند که او سفیر بنیاد ورزشی جوجیتسوست و تبلیغات گسترده‌ای میان کودکان و نوجوانان می‌کند تا آن‌ها تشویق به انجام فعالیت‌های ورزشی شده و در رشته‌های هنر‌های رزمی ثبت‌نام کنند. داوران تورنمنت خیرخواهانه وولورهامپتون ضمن اهدای دو کمربند ورزش جوجیتسو، از تلاش‌های او برای گسترش ورزش هنر‌های رزمی در سطح جامعه تشکر و قدردانی کردند.

اعلام خبر موفقیت ورزشی هاردی در مسابقات جوجیتسو با تعجب و شگفتی دوستداران سینما روبه‌رو شده است. آن‌ها در کنار منتقدان سینمایی با تمجید از مهارت‌های حرفه‌ای بازیگر در رشته هنر‌های رزمی، این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا او جلوی دوربین سینما و تلویزیون از این مهارت‌های خود بهره نمی‌گیرد و هنر و توانایی خود را در این رشته به نمایش نمی‌گذارد. این مسأله باعث عکس‌العمل هاردی شد تا این پاسخ را بدهد: «خیلی دوست دارم مثل بروس‌لی یا جکی چان از هنر و مهارت‌های ورزشی‌ام در جلوی دوربین استفاده کنم. اما باورم این است باید دلیلی برای انجام این کار وجود داشته باشد تا کار من حالت نمایشی و تحمیلی به خودش نگیرد. فیلم‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام، شخصیت مرا به گونه‌ای به نمایش گذاشته‌اند که جایی برای انجام این‌گونه کار‌ها و ارائه توانایی‌های ورزشی‌ام نمی‌گذارند.»

هاردی به این نکته هم اشاره می‌کند که به دنبال فیلمنامه‌ای جذاب است که بتواند در دل آن، با انجام حرکات آکروبات‌گونه هنر‌های رزمی توانایی‌های خود در رشته جوجیتسو را در معرض دید تماشاگران سینما قرار دهد و اضافه می‌کند: «فیلم‌های ورزشی این خصوصیت را دارند که تماشاگران خودشان را که معمولا از قشر جوان و پرتحرک هستند، جذب رشته‌های مختلف ورزشی می‌کنند و ما بعد از نمایش موفقیت‌آمیز هر فیلم ورزشی، با انبوه جوانانی روبه‌رو می‌شویم که با رساندن خودشان به باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف ثبت‌نام می‌کنند. برای همین، طرفدار تولید هر چه بیشتر فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی ورزشی هستم. خوبی ورزش این است که بدن و ذهن آدم را سالم و سلامت نگه می‌دارد.» هاردی بعد از موفقیت کلان مالی و انتقادی قسمت دوم ونوم، این روز‌ها آماده بازی در قسمت سوم آن می‌شود. / اسکرین اینترنشنال

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها