والیبال نشسته ایران همچنان قدرت برتر جهان است

بوسه‌قهرمانی

نه این که ایتالیا مدعی قدرتمند و اصلی نباشد اما به هر حال قهرمانی‌اش در این دوره از رقابت‌های جهانی چیزی نبود که به راحتی قابل پیش‌بینی باشد.
کد خبر: ۱۳۸۰۱۷۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
ایتالیا در دیدار فینال والیبال قهرمانی مردان جهان که در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان برگزار شد با نتیجه ۳بر یک مقابل لهستان به برتری رسید و قهرمان شد. این چهارمین قهرمانی لاجوردی‌پوشان ایتالیایی در این رقابت‌هاست.

الماس تراش خورده

سایت جهان والیبال بعد از قهرمانی ایتالیایی‌ها در این دوره از رقابت‌های والیبال مردان جهان نوشت: «قهرمانی ایتالیا بسیار سخت و درخشان بود. کمتر تیمی می‌تواند اینگونه قهرمان جهان شود. ایتالیا یک الماس را تراش داد و قهرمانی همین الماس بود. آنقدر تراش داد تا قهرمانی زیباتری ایجاد کند». تیم‌ملی والیبال ایتالیا برای دستیابی به چهارمین قهرمانی جهان، مسیر سختی را پشت سر گذاشت. این تیم هفت برد متوالی مقابل کانادا، ترکیه، چین، کوبا، فرانسه، اسلوونی و لهستان به دست آورد تا در نهایت به قول سایت جهان والیبال الماس خود را به بهترین شکل ممکن تراش دهد. سایت والی وود نیز ایتالیا را تیم خارق‌العاده‌ای معرفی کرد که با قدرت بر لهستان غلبه کرد و قهرمان شد. آخرین باری که ایتالیایی‌ها عنوان قهرمانی جهان را به دست آوردند به ۲۴ سال پیش برمی‌گردد. سه قهرمانی قبلی ایتالیا در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ به دست آمده بود. لهستان نیز که مانند ایتالیا سه بار قهرمان جهان شده، این بار در جست‌وجوی جام چهارم بود.

نتایج ست‌های دیدار ایتالیا و لهستان:

ست نخست: ۲۵ بر ۲۲ (لهستان)
ست دوم: ۲۵ بر ۲۱ (ایتالیا)
ست سوم: ۲۵ بر ۱۸ (ایتالیا)
ست چهارم: ۲۵ بر ۲۰ (ایتالیا)

پایان حسرت

ایتالیا که ۲۴ سال در حسرت جام قهرمانی باقی مانده بود، حالا آن را چنین به دست آورده؛ کاملا بی‌نقص، چیزی که سایت والیبال اباوت ادعا می‌کند. بر اساس گزارش این سایت، تیم‌ملی والیبال ایتالیا در خانه عقاب‌ها (لقب تیم‌ملی لهستان) بزرگ‌ترین کار ممکن را انجام داد و قهرمانی‌اش کامل و درخشان بود.

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا نیز تیم رویایی رقابت‌ها را این‌گونه معرفی کرد:

بهترین دریافت کننده قدرتی: یوآندی رئال از برزیل و کامیل سیمونیک از لهستان
بهترین قطر پاسور: بارتوش کورک از لهستان
بهترین مدافع میانی: جیانلوکا گالاسی از ایتالیا و متئوش بینیک از لهستان
بهترین پاسور: سیمونه جیانلی از ایتالیا
بهترین لیبرو: فابیو بالاسو از ایتالیا
ارزشمندترین بازیکن: سیمونه جیانلی از ایتالیا

نکات به جا مانده از جام بیستم

برای نخستین‌بار در قرن۲۱ فینال این رقابت‌ها با حضور دو تیم اروپایی برگزارشد. پیش از این برزیل پای ثابت فینال جهانی بود.

برزیل با غلبه بر اسلوونی، دیگر میزبان رقابت‌ها به مقام سوم رسید. والکاس دسوزا ستاره شهیر برزیلی‌ها نیز برای همیشه به کار خود در تیم‌ملی کشورش پایان داد.

دی جورجی، سرمربی ایتالیا نیز از سوی سایت‌های مختلف نه تنها به عنوان مربی برتر این دوره از رقابت‌ها که به عنوان مربی برتر سال ۲۰۲۲ نیز معرفی شد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها