دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد پرونده‌های مربوط به کودک آزاری کاهش یافته است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد پرونده‌های مربوط به کودک آزاری کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۳۸۰۰۴۵

مهرداد نوری –جام جم آنلاین قزوین:حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در کارگاه بررسی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: طی ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد پرونده‌های مربوط به کودک آزاری کاهش یافته است و همچنین یکی از همکاران قضایی برای ارتباط مستمر با مددکاران اجتماعی معرفی خواهد شد، تا در شرایط ضروری دستورات قضایی صادر شود.

رجبی افزود:در بحث حقوق اطفال و نوجوانان و مداخلات این حوزه نظرات و دیدگاه‌های مختلفی بیان شده است، اما آنچه در عمل باید واقع شود، مشاهده نمی‌شود و عدم اقدامات اجرایی اثرگذار یکی از ایرادات حوزه‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: در بحث حقوق کودک و اهمیت موضوع در اصل ۲۱ قانون اساسی اشاره شده و قوانین خاص نیز در این حوزه پیش بینی شده است، که البته نیاز به برخی اصلاحات دارد تا متناسب با جامعه امروز کاردکرد‌های لازم را داشته باشد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: امروزه اطفال و نوجوانان در معرض شدید آسیب‌های فضای مجازی قرار دارند، که از این موضوع غافل و اقدامات صرفاً به مسایل فضای حقیقی جامعه معطوف شده و ضروری است مراکز مداخله سازمان بهزیستی نسبت به اثرات منفی فضای مجازی برای کودکان نیز ورود کنند.

رجبی گفت: ۳ شعبه ویژه در دادسرای قزوین برای رسیدگی به جرائم این حوزه و پرونده‌های سازمان بهزیستی تعیین شده است.

این مقام مسئول افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات بر پایه آموزش مرتفع می‌شود و به همین خاطر در حوزه آسیب‌های کودکان و اطفال لازم است در ابتدا دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها برنامه ریزی و در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از جرائم و آسیب‌ها ناشی از اعتیاد بوده و به همین خاطر دستگاه قضایی تلاش می کند که در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغالزایی راه اندازی شود و بدون شک با همه عدم همکاری و بهانه تراشی از سوی برخی دستگاه‌های متولی، این موضوع در استان اجرایی خواهد شد تا زمینه بازگشت به اعتیاد این افراد فراهم نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه گفت: ارتباط دستگاه قضایی با مددکاران اجتماعی باید نزدیک‌تر شود و یقیناً دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونمند مددکاران حمایت خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد در معرض برخی مخاطرات شغلی قرار گیرند و قطعاً با متعرضین برخورد جدی خواهیم کرد.

در این نشست مسئولان سازمان بهزیستی استان و مددکاران اجتماعی برخی چالش ها، مسائل و مشکلات مرتبط با دستگاه قضایی را بیان داشته و دادستان قزوین نیز برای رفع موانع و ایجاد ساز و کاری موثر قول پیگیری داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها