دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی و تروریسم در دادسرای قزوین خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی و تروریسم در دادسرای قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۶۹۲

به گزارش جام جم آنلاین  قزوین- مهرداد نوری ؛ حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان این خبر، افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمنان نظام به کرّات توطئه های متعددی را علیه حاکمیت و ملت ایران اسلامی برنامه ریزی، طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: در برهه‌ای از تاریخ انقلاب با حمایت های آمریکا و کشورهای غربی، رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام، هشت سال جنگ ناجوانمردانه را بر کشور ما تحمیل کردند و به همین خاطر خسارت های سنگین و جبران ناپذیری به کشور و ملت عزیز ایران وارد شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: همچنین با حمایت دشمنان نظام از منافقان، معاندین و عناصر داعش نسبت به ترور نیروهای مومن، متدین و انقلابی اقدام شد و برخی از نیروها شهید، اسیر و جانباز شدند و همین موضوع منجر به جریحه دار شدن جامعه و ورود خسارت های جبران ناپذیر به کشور، نیروهای انقلابی نظام و خانواده های آنها شد.

رجبی همچنین یادآور شد: در راستای ماده پنج قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به شکایات ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا از رژیم بعث عراق و منافقین کوردل به سرپرستی مسعود و مریم رجوی و عوامل آنها و همچنین جنایات رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی حامی تروریسم رسیدگی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: به همین خاطر و در اجرای قانون مذکور یکی از شعب بازپرسی دادسرای مرکز استان به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرائم ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی و تروریسم تعیین شد و در همین راستا ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدای استان قزوین با توجه به جرائم و جنایاتی که نسبت به آنها توسط دشمنان نظام واقع شده می توانند طرح دعوای کیفری کنند تا به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها