رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین

۱۴۰ پروانه اکتشاف معادن در قزوین صادر شده است

عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۴۰ پروانه اکتشاف معادن و ۱۰۳ گواهی کشف با ۷۲ میلیون تن ذخیره قطعی در قزوین صادر شده است.
عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۱۴۰ پروانه اکتشاف معادن و ۱۰۳ گواهی کشف با ۷۲ میلیون تن ذخیره قطعی در قزوین صادر شده است.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین قزوین-مهرداد نوری:رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین، عزیزالله افضلی در جلسه شورای معادن، افزود: همچنین در استان ۲۴۰ پروانه بهره برداری معدنی با ۲۶۸ میلیون تن ذخیره قطعی صادر شده است.
افضلی افزود: پنج معدن متروکه، ۱۷۵ معدن فعال و ۶۰ معدن غیرفعال و راکد در استان قزوین وجود دارد  و ظرفیت اشتغالزایی معادن استان براساس پروانه های بهره برداری سه هزار و ۷۰۰ نفر است.
وی گفت: مواد معدنی شاخص استان شامل خاک های صنعتی، سلیس، مس، سرب، روی و سنگ لاشه است که در استحصال این مواد معدنی با مشکلاتی رو به رو هستیم.
افضلی با اشاره به چالش های حوزه معدن، افزود: تمکین نکردن برخی دستگاه های اجرایی نسبت به مجوزهایی صادره، بخش نگری و فقدان مکانیسم منسجم فرابخشی، ممانعت های ادارات،دستگاه ها،سازمان ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، سختگیری‌های گاه و بیگاه از فعالیت‌های معادن در خارج از مناطق چهارگانه حفاطت شده و کمبود نیروی با تجربه و فنی علیرغم افزایش معادن از جمله مشکلات این حوزه است.
وی گفت: خوشبختانه در قزوین نسبت به استان های دیگر شرایط همکاری دستگاه های اجرایی بهتر است و مشکلات ذکر شده مبتلا به همه استان ها هست.
این مسوول گفت: یک جلسه در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان برای حل مشکلات معدن کاران برگزار شد چون بخش عمده ای از مشکلات معدن کاران در حوزه معارضان محلی است که به رغم رعایت تمامی قوانین و مقررات امکان رشد و توسعه حوزه معدن را سلب می کند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها