مدیر عامل بانک تجارت در بازدید از شرکتهای هلدینگ آرتا ، پاک آب سبلان و نگین زرین چوب

توسعه و تعمیق روابط بانک تجارت با شرکت‌های صنعتی استان اردبیل

ئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اجرای طرح توسعه اشتغال با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در روستا‌های بالای ۴۰ خانوار استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۶۱
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ داود شایقی؛  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طرح توسعه روستایی استان با هدف اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان تدوین شده و مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه اردبیل در بین پنج استان برتر کشور در تدوین سند اشتغال و توسعه روستایی قرار دارد، گفت: پس از احیای سازمان برنامه و بودجه در حوزه‌های برنامه، بودجه، آمار و اطلاعات، فنی و اجرایی و پشتیبانی تحولاتی شکل گرفت و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در کنار تدوین سند آمایش استان در چند سال اخیر تلاش شد سند توسعه و اشتغال روستا‌ها تهیه و تدوین شود تا با اولویت روستا‌های پرجمعیت بتوانیم توسعه پایدار را در آن مناطق رقم بزنیم.
شایقی با بیان اینکه سند آمایش استان و طرح‌های توسعه‌ای در شهرستان‌ها می‌تواند مبنای هدف‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های روبه جلو در استان باشد، گفت: در هر روستا متناسب با ظرفیت‌ها طرح‌های اشتغال مدنظر است که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد.
او همچنین گفت: این استان در رشد اقتصادی و تولید ناخالص براساس آمار‌های ارائه شده در سال‌های اخیر حرکت رو به جلویی داشته و باید این توانمندی‌ها تقویت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به جذب اعتبارات در استان گفت: براساس مصوبه مجلس فرصت جذب اعتبارات که پیش از این تا پایان تیرماه تعیین شده بود تا آخر شهریورماه تمدید شده است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این مدت باقی مانده اعتبارات را جذب کنند.
استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستا‌های تک خانواری به بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها