اسکار بازی‌های ویدئویی
گیم اواردز ۲۰۲۱ بار دیگر شب فوق‌العاده‌ای را برای گیمرها رقم زد

اسکار بازی‌های ویدئویی

خبرهای بد برای دوستداران کنسول‌های بازی

سونی، پلی‌استیشن را گران کرد

سونی هفته گذشته خبرهای بدی را برای دوستداران خود منتشر کرد و به دنیای بازی اطلاع داد که قیمت کنسول پلی‌استیشن5 خود را در مناطق خاصی افزایش خواهد داد. این شرکت در اطلاعیه خود نوشته است: «اقتصاد جهانی دچار چالش شده است که بدون شک بسیاری از شما در سراسر جهان آن را تجربه می‌کنید. ما شاهد نرخ‌های بالای تورم جهانی و همچنین روند نامطلوب ارز هستیم که بر مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته و بر بسیاری از صنایع فشار وارد می‌کند. بر‌اساس این شرایط اقتصادی چالش‌برانگیز، تصمیم دشواری را برای افزایش قیمت خرده‌فروشی پلی‌استیشن 5 در بازارهای منتخب در سراسر اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، ‌آمریکای‌لاتین و همچنین کانادا گرفته‌ایم. افزایش قیمت در ایالات متحده وجود نخواهد داشت.»
کد خبر: ۱۳۷۸۸۶۴
نویسنده رضا حسین‌زاده - روزنامه‌نگار

با توجه به این موضوع، برخی شروع به گمانه‌زنی کردند که آیا مایکروسافت یا نینتندو تغییراتی در مدل‌های قیمتی خود ایجاد خواهند کرد یا نه. با خبر جدیدی که منتشر شد خوشبختانه این دو شرکت قیمت کنسول‌های خود را افزایش نخواهند داد. در ماه ژوئن، رئیس نینتندو، شونتارو فوروکاوا اظهار کرد که این شرکت برنامه‌ای برای تغییر قیمت کنسول‌های خود به‌دلیل تورم ایجاد شده ندارد. با اخبار اخیر سونی، یوروگیمر با این شرکت تماس گرفته و نینتندو بار دیگر موضع خود را تکرار و اعلام کرد که «هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت تجاری سخت‌افزار خود ندارد.» در حال حاضر، نینتندو سه مدل مختلف از سخت‌افزار سوئیچ خود را ارائه می‌دهد؛مدل Switch OLED، Switch‌ و Switch Lite انواع مدل‌های ارائه شده هستند. مدل Switch OLED با قیمت 349.99دلار، Switch  با قیمت 299.99دلار و Switch Lite با قیمت 199.99دلار در ایالات متحده عرضه می‌شود. در مورد مایکروسافت و قیمت Xbox این شرکت هم رسانه، Windows Central  با این شرکت تماس گرفت و یک سخنگوی آن تایید کرد که شرکت برنامه‌ای برای افزایش قیمت فعلی سری ایکس‌ایکس باکس یا سری اس‌ایکس باکس ندارد. علاوه بر این، این شرکت به صراحت اعلام کرد کنسول‌ها قیمت خرده‌فروشی فعلی خود را حفظ می‌کنند و گفت: «ما دائم در حال ارزیابی کسب‌وکار خود هستیم تا گزینه‌های بازی عالی را به طرفداران خود ارائه دهیم. قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی سری اس‌ایکس باکس ما 299دلار (250 پوند، 300 یورو) باقی می‌ماند و سری ایکس‌ایکس باکس هم ۴۹۹ دلار(450 پوند، 500 یورو) خواهد بود.»
در حالی که فعلا این خبر خوبی است اما همه ‌چیز می‌تواند تغییر کند. با تغییراتی که سونی در مدل قیمت‌گذاری خود ایجاد ‌می‌کند، باید منتظر ماند و دید چگونه ممکن است بر سایر محصولاتش تأثیر بگذارد. در جریان رویداد ‌Opening Night Live Gamescom، این شرکت از کنترلر بی‌سیم DualSense Edge  خود رونمایی کرد. این کنترلر ویژگی‌های پرو را با قابلیت شخصی‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه می‌دهد. این شرکت قیمت یا تاریخ راه‌اندازی را اعلام نکرده اما اعلام کرد که در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهد داشت. امیدواریم این کنترلر با قیمتی قابل قبول عرضه شود.
لاپوشانی پرونده فیسبوک؟
بر‌اساس اسناد دادگاهی که روز جمعه ثبت شده است، شرکت مادر فیسبوک متا موافقت کرده که یک پرونده حفظ حریم خصوصی مرتبط با رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال2018 را حل‌و‌فصل کند. مدیر‌عامل متا مارک زاکربرگ، مدیر‌عامل سابق شریل سندبرگ و مدیر‌عامل فعلی خاویر اولیوان قرار بود طی ماه آینده در این مورد شهادت دهند.
رسوایی کمبریج آنالیتیکا پس از انتشار اخباری مبنی بر این‌که این شرکت مشاوره -که اکنون منحل شده است - احتمالا از داده‌های نزدیک به 90 میلیون کاربر فیسبوک برای تبلیغات سیاسی هدفمند در طول کمپین همه‌پرسی برگزیت بریتانیا و انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا سوء‌استفاده کرده باشد، داغ شد. این موسسه مشاوره روی کمپین ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ کار می‌کرد.
این رسوایی منجر به شهادت زاکربرگ در کنگره در مورد سیاست‌های حفظ حریم خصوصی فیسبوک شد. این امر همچنین منجر به جریمه پنج میلیارد دلاری از سوی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده شد که بخشی از توافق فیسبوک و آژانس بر سر تحقیقات FTC در مورد این موضوع است. بنابر توافق‌نامه FTC، فیسبوک با ایجاد یک کمیته مستقل حفظ حریم خصوصی موافقت کرد و به این شبکه اجتماعی نیز دستور داده شد تا حفاظت از حریم خصوصی بیشتری را در پلتفرم‌های خود ایجاد کند. فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا که سال 2018 تعطیل شده است، هر‌گونه تخلف را رد کرده بودند. علاوه بر این، علی‌رغم این‌که کمبریج آنالیتیکا اطلاعات کاربران فیسبوک را از بسیاری کشورهای دیگر به غیر از ایالات متحده به‌دست آورده‌، زاکربرگ بارها از بررسی این رسوایی در مقابل پارلمان‌های بین‌المللی خودداری کرده است و تنها با یک جلسه عمومی کوتاه در مقابل مجموعه‌ای از قانونگذاران اتحادیه اروپا موافقت کرده است که همین مسأله به او اجازه می‌داد علاوه بر این‌که از تحت تعقیب بودن پیشگیری کند، پاسخ‌های دلخواه خود را به سؤالاتی که دوست دارد جواب دهد، ارائه کند. 
هنوز جزئیات مالی یا سایر جزئیات مربوط به حل و فصل دعوای حفظ حریم خصوصی که از طرف کاربران فیسبوک تنظیم شده بود، ارائه نشده است.  طرفین به‌طور مشترک از دادگاه تقاضای اقامت 60روزه را برای نهایی کردن توافق‌نامه کتبی خود کرده‌اند.  این شکایت از نوع نمایندگی گروهی بود به‌ آن معنا که در صورت پیروزی یک نفر، بقیه کسانی که همان وضعیت را داشتند هم مشمول غرامت خواهند شد. طرف دعوای فیسبوک در این پرونده خواستار جبران خسارت به شاکیان و همچنین معافیت دستوری بودند. 
برای کسب اطلاعات بیشتر در روز شنبه به متا ایمیلی فرستاده شده است اما این شرکت اعلام کرده که فعلا نظری برای اشتراک‌گذاری ندارد. وکلای شاکیان هم هنوز به درخواست اظهار‌نظر پاسخ نداده‌اند.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها