با حضور شاعران بوشهر در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد؛

«اسم شب، صبح است»

پرویز پرزور گفت: انسجام و یکپارچگی حوزه های فرهنگی در ظهور تحولات بنیادین این حوزه ضروری است.
پرویز پرزور گفت: انسجام و یکپارچگی حوزه های فرهنگی در ظهور تحولات بنیادین این حوزه ضروری است.
کد خبر: ۱۳۷۸۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل، همزمان با گرامی داشت هفته دولت، نشست کتابخوان ویژه با حضور پرویز پرزور، مشاور و مدیرکل حوزه استانداری اردبیل؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ حجت الاسلام احمد محمد نیا از روحانیون حوزه علمیه اردبیل و جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این نشست با تبریک هفته دولت و روزکارمند به تلاشگران حوزه های فرهنگی با اشاره به رسالت کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از 2 هزار و 700 برنامه فرهنگی و کتابخوانی در 83 باب کتابخانه های عمومی استان اجرا شده است و این فعالیت های فرهنگی در کنار ارائه خدمات کتابخانه ای با استقبال چشمگیر توده های مختلف مردم همراه بوده است.
در ادامه مشاور و مدیرکل حوزه استاندار اردبیل با بیان اینکه گاهی مطالعه یک کتاب موجب بروز تغییرات اساسی در مسیر زندگی افراد می شود اظهار داشت: افق نگاه فرهنگی باید همسو با مسیر تربیتی در راستای ایجاد انگیزه و همچنین ارتقای دانش و آگاهی برای قشر جوان و نوجوان باشد.
وی با اشاره به نقش کارکنان کتابخانه های عمومی در تشریح جهاد تبیین، خاطر نشان کرد: کتابخانه های عمومی یکی از مهمترین مراکز برای ظهور تحولات بنیادین در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند و حضور قشر های مختلف بویژه جوانان و نوجوان در این مجموعه فرهنگی باید همراه با آموزش مباحث فرهنگی، آموزشی و دینی باشد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کتابخانه های عمومی نگهبان میراث تمدنی و فرهنگی کشور هستند تصریح کرد: احساس مسئولیت و حساسیت به امورات فرهنگی در کنار مجاهدت و انجام کار جهادی، گره گشای بسیاری از مورات در حوزه های مختلف است و کارکنان این مجموعه فرهنگی باید با بصیرت و الگو گرفتن از جهاد تبیین در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب حرکت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه تحولی دولت در امورات اشاره کرد و افزود: با وجود القای یاس و نامیدی توسط عناصر بیگانه در کشور، خوشبختانه تحولات سریعی در جهت بهبود شرایط کشور در جریان است.
در ادامه این نشست بهرام عادل، کتاب «عیار مدیران» که برگرفته از بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی در طول ۲۴ سال گذشته است را معرفی کرد.
وی خاطر نشان کرد: کتاب «عیار مدیران» مشتمل بر ۶۴ ویژگی اصلی مدیران انقلاب اسلامی است که در ۳ فصل تقسیم‌بندی شده است.
عادل با تشریح مباحث فصل های اول و دوم افزود: بخش اول به مهارت‌های مدیریتی اشاره دارد و شامل محورهایی است که برای هر مدیری در هر نظام و با هر مرامی لازم است که مهمترین آن شامل: تدبیر، عقلانیت، منطق، ابتکار، اعتماد بنفس، کارآمدی، احساس مسئولیت، دلسوزی، شایسته‌سالاری، سعه‌ی صدر و انتقادپذیری است و فصل دوم کتاب شامل خصوصیات انقلابی مدیران است که از جمله آنها؛ پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب، بصیرت، پیروی از خط امام و رهبری، حفظ منافع و مصالح نظام، استقلال و خودباوری ملی، صبر و استقامت، توجه به کار فرهنگی، فسادستیزی، ساده‌زیستی، مردمی بودن، وزانت سیاسی و وجهه اجتماعی، کفایت و صلاحیت است.
در ادامه این مراسم حجت السلام محمد نیا کتاب «خورشید کویر» مربوط به سرگذشت نامه شهيد دكتر محمدجواد باهنر را معرفی کرد.
وی با تشریح بخش هایی از کتاب افزود: شهيد باهنر در سال 1341، همكاري خود را با نهضت اسلامي و سياسي روحانيت به رهبري امام خميني (ره) آغاز كرد و در اسفند ماه 1342 پس از ايراد سخنراني هايي در مساجد، «هدايت»، «الجواد» و «حسينيه ارشاد»، به مناسبت سالگرد حادثه «فيضيه»، دستگير شد و پس از آن متناوبا شش بار به زندانهاي كوتاه مدت محكوم شد و از سال 1350 ممنوع المنبر گرديد.
 حجت الاسلام محمدنیا خاطر نشان کرد: شهيد باهنر كه به سرنوشت آموزش كشور و آينده نونهالان انقلاب بي اندازه توجه داشت و مدام در فكر بهبود و پيشرفت آن بود، سرانجام در كابينه محمد علي رجائي به سمت وزير آموزش و پرورش منصوب شد و پس از فاجعه شوم بمب گذاري در دفتر حزب جمهوري اسلامي و شهادت دكتر بهشتي؛ شهيد باهنر به عنوان دبير كل حزب جمهوري اسلامي انتخاب شد و به دنبال انتخاب شهيد رجائي به سمت رياست جمهوري، به عنوان نخست وزير جمهوري اسلامي به مجلس معرفي شد.
در ادامه این نشست، کتاب «سیره شهید رجایی» که در 12 فصل و 800 صفحه تنظیم شده توسط سمیه فاطمی زاده معرفی شد.
وی با تشریح خلاصه ای از کتاب اظهار داشت: مهمترین بخش های این کتاب شامل؛ دوران نوجوانی و جوانی شهید رجائی؛ ازدواج، روابط خانوادگی، دوران مبارزه، دوران زندان، دوران تدریس، هستند.
کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل در ادامه سخنان خود با تشریح ویژگی های فردی و اخلاقی به نقل از کتاب « سیره شهید رجائی» پرداخت و گفت: فصل هفتم، هشتم و نهم کتاب به بیان ویژگی های فردی و اخلاقی آن شهید می پردازد به نحوی که مقبولیت و محبوبیت شهید رجایی تا جائی بوده است که بسیاری از دولتمردان و بزرگان برای افزایش محبوبیت، خودشان را شهیدرجایی ثانی و یا شبیه ایشان معرفی می کنند.
فاطمی زاده افزود: در خصوص سلامت زندگی سیاسی شهید رجائی به همین نکته بسنده می کنم که ایشان حتی پس از شهادت هم کارنامه بسیار درخشانی از خود به جا گذاشتند و فرزندان ایشان طی سالیان سال، هرگز از نام و نشان پدر کوچکترین استفاده ای به نفع خود نکردند که این خود نشان تراز بالای انقلابی بودن و انقلابی ماندن ایشان و خانواده ایشان تحت هر شرایطی است و در واقع نماد مردمی بودن انقلاب اسلامی در شهید رجایی متبلور می شود.




newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها