‌آذربایجان غربی با تشکیل بزرگترین هلدینگ صنعت زنبورداری کشور نماینده ایران در چهل و هفتمین آپی موندیای در استانبول است .
کد خبر: ۱۳۷۷۷۲۳

به گزارش جام جم آنلاین دوم شهریور ماه بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه صنعت زنبورداری معروف به اپی موندیای با حضور بیش از ۱۰۰ کشورصاحب نام جهان در این صنعت در شهر استانبول ترکیه آغاز بکار کرد .

شرکت زنبور داران امید ایرانیان آذربایجان غربی به عنوان کنسرسیوم تخصصی صادرات عسل و فرآورده های زنبور عسل متشکل از ۲۰ شرکت فعال صنعت زنبور داری آذربایجان غربی پرچمدار ایران در این رویداد بزرگ زنبورداران جهان است.‌  

رئیس هیئت مدیره هلدینگ زنبورداران امید ایرانیان هدف از شرکت در اپی موندیا چهل وهفتم را نشان دادن توانمندیهای ایران در صنعت زنبورداری بیان کرد و گفت : ایران از لحاظ تعداد کندو و فعالان این بخش رکوردار جهان است و سالهاست در تولید لوازم و فرآورده های زنبور عسل رتبه های برتر جهان را در اختیار دارد اما موفق به نشان دادن توانمدیهایمان نشده ایم.

خلیل طسوجی اپی موندیا را با توجه به حضور همه فعالان صنعت زنبور داری جهان فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندیها دانست و افزود: این نمایشگاه سکو پرتاب صنعتی است که میتواند با توجه به ظرفیت ها به یکی از صنعت های برتر و پر سود کشور تبدیل شود.

وی افزود در این نمایشگاه انواع عسل های طبیعی ، گرده گل، بره موم ، موم ، پودر عسل ، لوازم زنبورداری ، دستگاه زهر گیر زنبور عسل و زهر زنبور را که همگی جزء بهترین های جهان بشمارمیروند را در معرض دید فعالان این صنعت قرار دادیم و امیدواریم حضورمان را در بازار جهانی بیشتر کنیم .

آپی موندیا چهل و هفتم تا ششم شهریور ماه در استانبول ترکیه در حال برگزاری است .

آذربایجان غربی با سالانه بیش از ۲۵ هزار تن عسل و فرآورده های زنبور عسل و با بیش از ۷۰ هزار شاغل در این بخش استان برتر کشور در صنعت زنبورداری است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها