رئیس شورای عالی نظام پزشکی ایران گفت: ایران بهشت پزشکان است و بی‌شک برخی عوامل در این زمینه سبب شده آمار مهاجرت پزشكان و متخصصان نگران كننده باشد.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی ایران گفت: ایران بهشت پزشکان است و بی‌شک برخی عوامل در این زمینه سبب شده آمار مهاجرت پزشكان و متخصصان نگران كننده باشد.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۸۹

 رقيه لهجه- خبرنگار 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی ایران گفت: ایران بهشت پزشکان است و بی‌شک برخی عوامل در این زمینه سبب شده آمار مهاجرت پزشكان و متخصصان نگران كننده باشد.
منصور جعفری نمین در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان اردبیل اظهار داشت: رعایت اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین عامل برای جامعه پزشکی است و بزرگ‌ترین افتخار اعتماد بیمار و جامعه به پزشک است و برای حفظ این اعتماد رعايت اصول و اخلاق حرفه اي ضرورت دارد كه رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و خدمات جامعه پزشکی که در مراکز درمانی استان و کشور ارائه می‌دهند باید اطلاع ‌رسانی شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه پزشکی شرایط خاص درآمد و امنیت مي باشد كه موجب افزایش روزافزون مهاجرت پزشکان رشته‌های مختلف پزشکی از كشوراست. 
وي گفت: ایران بهشت پزشکان است و بی‌شک برخی عوامل در این زمینه سبب شده است مهاجرت در حال افزایش باشد و برخی از این پزشکان و متخصصان مهاجر را کشورهای همسایه ایران جذب کرده‌اند و من نگران آن روزی هستم که شهروندان ما برای دریافت خدمات پزشکی، به کشورهای همسایه مراجعه کرده و توسط پزشک ایرانی مهاجر خدمات دريافت كنند.
جعفري با اعلام اینکه سلامت مردم از سوی مداخله‌گران غیرمجاز در امور پزشکی تهدید ‌می‌شود، تاکید کرد: مداخله در امور پزشکی توسط افراد غیرمجاز و غیرمتخصص نگران کننده است و عمدتاً درمان هايي است كه توسط برخي آرايشگران يا افراد خاصی كه در حوزه پزشكي اطلاعاتي ندارند و به واسطه برخی تبلیغات در فضای مجازی به مراکز غیرمجاز جذب می‌کنند که گاهاً منجر به آسیب و صدمه‌های شدید می‌شود که برخورد با مداخله‌گران غیرمجاز در امور پزشکی توسط علوم پزشکی و دادستان انجام می‌گیرد و نقش رسانه در راستای اطلاع‌ رسانی به مردم حائز اهمیت و اساسی است.
وی تشکیل ستاد کرونا را یکی از اصلی‌ترین اقدامات دانست و ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها در این زمینه تشکیل ستاد کرونای نظام پزشکی است که این ستاد از همان روزهای اول با تشكيل74 مورد جلسه ، اهداي 3000 دُز واکسن، اهدای وسایل به بیمارستان‌ها از جمله دستگاه دیالیز، ونیتلاتور و برخی تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از 400 ميليون تومان و تهیه و توزیع ماسک به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان خدمات ارزنده‌ای را به مردم استان ارائه كرده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل گفت: در اوایل انقلاب (سال 58) تعداد پزشکان متخصص در شهر اردبیل  به‌اندازه انگشتان دست بود در حالی که هم‌اکنون 395 متخصص و فوق‌تخصص، 993 پزشك عمومي، 295 دندانپزشک عمومی، 60 دندانپزشک متخصص، 211 داروساز و 950 کارشناس مامایی و 164 كارشناس پروانه دار در مجموع 3068 نفر اعضاي کل نظام پزشکی اردبیل و تعداد 115 مورد داروخانه در شهر اردبيل فعاليت مي كنند و کسانی که در سیستم دانشگاه فعالیت دارند می‌توانند بدون ثبت ‌نام باشند كه کل آمار آن ‌ها از این هم بیشتر است.
جعفري ادامه داد: طی یک سال گذشته ۸۷ مورد شکایت در حوزه پزشکی به سازمان نظام پزشکی استان اردبیل ارجاع و در هیات‌های بدوی رسیدگی شده که در ۲۵ مورد آن قصور پزشکی و ۴۸ مورد نیز عدم قصور پزشکی اعلام شده و ۶ مورد نیز به محکومیت انتظامی منجر شده است كه وجود این تعداد پرونده پزشکی در نظام پزشکی استان اردبیل را با توجه به حجم مراجعات و خدمات پزشکی در سطح جامعه و شمار پزشکان فعال در استان بسیار کم است.
وی اظهار کرد: نظر بنده در مورد آمار مهاجرت پزشکان نگران‌کننده است در اردبیل 20 مورد درخواست مهاجرت وجود دارد و تعداد مهاجرت متخصصان بیشتر از عمومی‌ها است حتی مهاجرت فوق‌ تخصص و فلوشیپ ‌ها نیز بالاست.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل گفت: در اردبیل بیش از 95 درصد مطب‌ها، مراکز جراحی و بیمارستان‌ها مجهز به کارتخوان است و در کشور نیز تقریباً به همین میزان است و مسئولان امور مالیاتی نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.
جعفری ادامه داد: کوتاهی سازمان‌های بیمه‌ای در ارائه تعهدات باعث شده تا برخی اختلافات در هزینه درمان ایجاد شود که نیازمند بازنگری در قوانین میان ارائه دهنده و گیرنده خدمات و میزان پوشش خدمات است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به این‌که تعرفه بخش خصوصی و دولتی وجود دارد شاهد اختلافاتی در این زمینه هستیم به طوری که سهمی که به ‌عهده دولت است بطور عمده به گردن مردم و پزشک گذاشته می‌شود و زمانی که تعهدات مالی در قبال مردم انجام می‌شود در حقیقت تعرفه ‌ها از جیب مردم و ارائه‌ دهندگان خدمات پزشکی انجام می‌شود.
جعفری‌ افزود: بیمه آتیه‌سازان و بیمه بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی است که در آن 30 درصد زیر تعرفه بخش خصوصی قرارداد بسته می‌شود كه با توجه به افزایش روزافزون تجهیزات پزشکی شاهد برخی مشکلات اساسی هستیم و بیمه‌ها باید سهم عمده‌ای را در این زمینه پرداخت کند و نظام پزشکی با تعرفه‌های خارج از عرف مخالف است.
رئيس سازمان نظام پزشكي خاطرنشان کرد: کسب 125 امتیاز برای اخذ پروانه برای پزشکان در طول 5 سال یک اولویت اساسی است.
جعفری متذکر شد: مخالف اعمال هر گونه سهمیه در حوزه و رشته‌های پزشکی با عنوان محرومیت و یا هر موضوع دیگری هستیم چرا که برخی موارد از این قبیل سبب جبران کمبود با افزایش کمیت می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها