«عزت اله آمری» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی گفت: وضعیت آبی و بارندگیهای اخیر در استان مرکزی مناسب نبوده و بارندگیهای اخیر، تنها 13 میلی متر به میانگین بارندگیهای استان افزوده است.
کد خبر: ۱۳۷۶۴۲۷

ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین : مدیر عامل آب منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت سد ساوه به سمت شرایط بحرانی در حرکت است، افزود: حدود ۲۶ درصد مخزن سد آب دارد بطوریکه از 270 میلیون مترمکعب ظرفیت این سد تنها 73 میلیون مترمکعب آن پر است.

وی اضافه کرد: با این وجود، با مدیریت آب موجود تا پایان سال آبی جاری (ابتدای مهرماه)  مشکلی برای تأمین آب شرب و کشاورزی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وضعیت سد کمال صالح مناسبت تر است،  بیان کزد: 50 درصد مخزن سد پر است و نگرانی در خصوص تأمین آب شرب شهر اراک نداریم.

مهندس آمری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در بارندگی های اخیر ورودی به سد کمال صالح نداشتیم، اظهار کرد : حدود 2.5 میلیون مترمکعب بر اثر سیلاب اخیر آب وارد سد ساوه شد و ورودی سد از 200 لیتر برثانیه به حدود 1.5 مترمکعب برثانیه رسید.

مدیر عامل آب منطقه ای استان مرکزی ادامه داد: همچنین بر اساس پیگیری های انجام شده در سال جاری حدود 2.5 میلیون مترمکعب آب از سد کوچری به عنوان حقابه زیست محیطی رودخانه لعل بار رهاسازی شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها