سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵ هزار تن شلیل در سطح باغات استان تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر وحدت با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح باغهای بارور شلیل در استان وجود دارد، افزود: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد به صورت تازه خوری مصرف و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و سایر کشورها از جمله روسیه صادر می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به ترتیب اولویت شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستان‌های استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از اواخر تیر ماه شروع می‌شود، اظهارکرد: ۱۰ هزار کیلو گرم در هکتارمیانگین عملکرد تولید شلیل از باغات استان در سال جاری است.

وحدت با بیان اینکه این محصول در تمامی شهرهای استان کشت شده است، ادامه داد: ارقام مغان انجیری، شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

انتهای پیام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها