در مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید چه اتفاقاتی افتاد؟ به همراه جزئیاتی از چگونگی برگزاری مرحله پایانی

یک عصر متفاوت

کیت وینسلت، بازیگر انگلیسی‌تبار سینما که اخیرا به تلویزیون روی‌آورده، در مجموعه جدید خود به نام «مکان» راهی دوران کهن می‌شود تا داستانی در ارتباط با یک رژیم استبدادی را تعریف کند. خالق این درام تاریخی ضداستبدادی، ویل تریسی یکی از برنامه‌سازان موفق کارهای قاب‌کوچک است.
کد خبر: ۱۳۷۴۸۲۷
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه

فعلا اطلاعات چندانی درباره کم‌وکیف و چندوچون این درام پرتنش در دست نیست و سازندگانش ترجیح داده‌اند در این رابطه سکوت کنند. تا اینجای کار مشخص شده که یک قصر سلطنتی مکان اصلی رویدادهای مجموعه است و نقش مهمی در داستان ایفا می‌کند. اتفاقاتی که در درون این قصر رخ می‌دهد و تلاش‌های رژیم حاکم بر آن برای ظلم و ستم علیه دهقانان، خط اصلی مجموعه را به پیش می‌برد.

درحالی‌که هنوز بقیه بازیگران مکان انتخاب نشده‌اند و زمان شروع کار فیلمبرداری آن مشخص نیست، گمانه‌زنی‌ها در رابطه با نقش وینسلت در آن آغاز شده است. طبق شنیده‌ها از نزدیکان به پروژه، وینسلت در داستان مکان در قالب زن کشاورز شجاعی ظاهر می‌شود که هدایت مبارزات دهقانی علیه حکومت استبدادی را به عهده می‌گیرد.

با وجود این، شایعات حکایت از آن می‌کند که پای این شخصیت به داخل قصر باز شده و حضورش در این محل باعث تغییرات و دگرگونی‌هایی در داستان می‌شود.

برای کارگردانی مکان، استفن فریرز انتخاب شده که از فیلمسازان مستقل دنیای سینماست و مثل وینسلت با ژانر تاریخی بیگانه نیست. او قبل از این هم در یکی دو فیلم موفق خود چون «ملکه» سر از قصر سلطنتی درآورده و داستان‌های داخل این مکان پرسروصدا را به‌صورت تصویری تعریف کرده است.

او که سابقه کار تلویزیونی زیادی دارد، در رابطه با درام تاریخی خود برای قاب‌کوچک می‌گوید:«داستان‌هایی که در قصرهای سلطنتی اتفاق می‌افتند همیشه برای تماشاگران جذابیت‌های خاص خود را داشته‌اند.آنها می‌خواهند بدانند در پشت درهای بسته این مکان‌ها چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و این در حالی است که معمولا اخبار واقعی مربوط به پشت‌پرده کاخ‌های سلطنتی، به بیرون درز پیدا نمی‌کند و مثل اسرار پنهان از چشم مردم عادی دور و مخفی می‌مانند. داستان مجموعه مکان به دنبال این موضوع است که برای بینندگانش تعریف کند یک کاخ سلطنتی چگونه به واسطه اتفاقاتی که داخل آن رخ می‌دهد، با ازهم‌گسیختگی روبه‌رو شده و رو به نابودی می‌رود.»

منتقدان هنری از فریرز به‌عنوان هنرمند مسئولی نام می‌برند که نه‌تنها با ساخته‌های سینمایی و تلویزیونی‌اش به دنبال بیان مشکلات عمومی مردم و جامعه بوده، بلکه حضور فعالی هم در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی داشته و از سینماگران متعهد انگلستان به حساب می‌آید.

آنها که تحسین‌کننده درام اجتماعی و افشاگران سال ۲۰۱۸ او «یک رسوایی کاملا انگلیسی» بوده‌اند، ابراز امیدواری می‌کنند کار تازه تلویزیونی‌اش هم در همان حال‌وهوا و درامی پرتنش و نفسگیر در رابطه با یک موضوع مهم و مورد بحث اجتماعی باشد.

فریرز فعالیت هنری‌اش را از اواسط دهه ۶۰ میلادی با کار در تلویزیون شروع کرد و با وجود موفقیت زیاد در عالم سینما، در تمام این سال‌ها همکاری‌اش را با دوستان قدیمی خود در قاب‌کوچک قطع نکرده است./ ان‌ام‌ای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها