مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

فرهنگ غنی شهرهای تاریخی بستری برای جذب گردشگران فراهم می‌کند

مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فرهنگ غنی و تاریخ چند هزار ساله شهرهای تاریخی نظیر ساوه بستر مناسبی را برای دارا بودن خرده فرهنگ‌ها فراهم کرده که باید از این قابلیت برای شناساندن و معرفی این مناطق و جذب گردشگران استفاده کرد.
کد خبر: ۱۳۷۴۶۳۶

ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین : «علیرضا ایزدی»  در آیین افتتاح یک مجتمع اقامتی، گردشگری و پذیرایی در ساوه، افزود: این خطه در اعتلای فرهنگ ایران زمین نقش بسزایی داشته در حالی که ساوجی‌ها در راستای اعتلای فرهنگی ایران کوشیده‌اند و در حوزه فرهنگ، صنعت و کشاورزی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی بیان کرد: افتتاح این مجموعه اقامتی، گردشگری و پذیرایی بخشی از واقعیت ارزشمند ساوه است و همچون گذشته از دیرباز در حوزه فرهنگی و تاریخی ایران زمین نقش اساسی ایفا کردند که سند آن آجرها و نقوش ارزشمند مسجد جامع هزار ساله، قلعه‌ها و بناهای تاریخی این شهرستان است.

ایزدی اظهار کرد: تلاش برای اعتلای تمدن ایران اسلامی و ایجاد تمدنی نوین در گستره جغرافیایی دنیا وظیفه تمام آحاد جامعه است و بدون شک این مجموعه‌های گردشگری و اقامتی جزو عناصر موثر در اعتلای ایران زمین هستند.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: فرهنگ غنی و تاریخ چند هزار ساله شهرهای تاریخی نظیر ساوه بستر مناسبی را برای دارا بودن خرده فرهنگ‌ها فراهم کرده که باید از این قابلیت برای شناساندن و معرفی این مناطق و جذب گردشگران استفاده کرد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این مراسم گفت: افتتاح این مجتمع اقامتی، گردشگری و پذیرایی افزایش سرانه گردشگری و اقامتی در ساوه را به دنبال دارد و شهروندان ساوجی باید نسبت به معرفی این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

«مهدی الیاسی » افزود: گردشگری در کنار مزیت صنعتی و کشاورزی مهمترین پتانسیل و ظرفیت شهرستان ساوه است که باید با همت سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش این ظرفیت بالفعل شده و مردم از مزیت اقتصادی این ظرفیت بزرگ بهره‌مند شوند. 

وی بیان کرد: مجتمع‌های گردشگری و تفریحی یکی از زمینه‌های رشد و توسعه هر منطقه‌ای به ویژه در بخش اشتغالزایی است و افتتاح این طرح می‌تواند در رونق گردشگری منطقه و ایجاد اشتغال سهم بسزایی داشته باشد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساوه نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت مجموعه اقامتی، گردشگری و پذیرایی سامان در مساحتی بیش از ۳۲ هزار متر مربع در شهریورماه سال ۹۷ آغاز شده است و فاز اول با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسیده است.

«رضا ایاز» در ادامه ظرفیت پذیرایی این مجموعه اقامتی و گردشگری را ۱۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این مجموعه برای ۴۰ نفر در فاز نخست فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع در سه فاز احداث خواهد شد، گفت: فاز دوم شامل واحدهای اقامتی و ویلایی و فاز سوم نیز چایخانه و سفره‌خانه سنتی با طراحی نوین است که ظرف چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.. 

ایاز گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع شمار تاسیسات گردشگری شهرستان ساوه به ۴۳ مورد می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها