روایت مهسا پور‌رحمتی، شمشیرباز رده یک ایران در اپه از مسابقات مصر

همیشه به مدال فکر می‌کنم

مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در مصر به پایان رسید و نمایندگان کشورمان که در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره به این مسابقات اعزام شده بودند، حالا خود را برای بازی‌های کشور‌های اسلامی آماده می‌کنند. مهسا پور‌رحمتی، شمشیرباز اپه ایران و از نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در مصر گرچه در بخش انفرادی با بدشانسی مقابل هم‌تیمی خود قرار گرفت، اما در بخش تیمی درخشید تا ثابت کند مدال‌آوری‌اش در بازی‌های پیش رو و بازی‌های کشور‌های اسلامی دور از دسترس نیست.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۹۴
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، پور‌رحمتی که رده یک شمشیربازی ایران در اسلحه اپه است و مدال‌های برون مرزی‌اش بیانگر درخشش اوست، در گفتگو با جام‌جم از این مسابقات و تلاش برای مدال‌آوری در بازی‌های پیش رو گفت.

قبل از شروع مسابقات مصر از حضور بهترین‌های جهان و سختی مدال‌آوری گفتی. با این حال نماینده پرتغال که یکی از سخت‌ترین حریفانت بود را در انفرادی شکست دادی.

مسابقات مصر بعد از نزدیک به ۳ سال اولین مسابقه بود، زیرا به دلیل شیوع کرونا بازی‌ها یا به تعویق افتاده بود یا برگزار نمی‌شد. من قبل از این مسابقات هم گفته بودم که بهترین‌های هر کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند. در اپه ۱۶۱ نفر از بهترین‌ها شرکت کرده بودند. در جدول من ارمنستان، فرانسه، هند، پرتغال، امارات و ژاپن بودند که ارمنستان انصراف داد و من با دو برد به مرحله بعد رفتم، ولی متاسفانه به هم‌تیمی‌ام خوردم و دو ایرانی مقابل هم قرار گرفتند. با یک امتیاز اختلاف باختم و از دور مسابقات کنار رفتم. قطعا اگر به هم نمی‌خوردیم هر دوی ما در بین ۶۴ نفر قرار می‌گرفتیم، چون تمرینات به شدت سختی داشتیم. وقتی با هم تیمی‌ات بازی داری اصلا نمی‌توانی پیش‌بینی کنی که چه اتفاقی می‌افتد.

درباره بازی‌های تیمی هم بگو. برد مقابل نپال و شکست از تیم اول جهان.

تیم ما کامل نبود، چون نفر سوم ما مصدوم شد و همراه ما نیامد. مجبور شدیم برای این‌که مسابقات تیمی را از دست ندهیم، یکی از بازیکنان اسلحه فلوره را به تیم خودمان بیاوریم تا از امتیاز تیمی عقب نمانیم. خوشبختانه با دو بازیکن، نپال را با اختلاف ۲۵ امتیاز بردیم. ۲۰ ضربه به نپال زدم و فقط ۳ ضربه خوردم. بعد از آن با تیم اول دنیا یعنی کره بازی داشتیم که در همین مسابقات اول شد. اما خوشبختانه خیلی خوب بازی کردیم. فهمیدیم که واقعا می‌توانیم نتیجه بگیریم و با تمرین، کره را هم شکست دهیم اگر اردوهایمان مداوم باشد. به نظر خودم شکست انفرادی‌ام را با درخشش در بازی‌های تیمی جبران کردم.

تو یکی از بهترین‌های اسلحه اپه در ایران هستی. به نظرت برای کم‌تر شدن فاصله ما با تیم‌های جهان چه باید کرد؟

‌برای کم کردن فاصله و بردن تیم‌های خوب دنیا باید به مسابقات برویم و در مسابقاتی که همه کشور‌ها اعزام می‌شوند، ما هم اعزام شویم. باید اردو‌های برون مرزی داشته باشیم. شاید اگر قبل از مسابقات مصر هم مسابقه دیگری بود، نتایج بهتری می‌گرفتیم.

بازی‌های کشور‌های اسلامی هم پیش روست و به زودی باید در تورنمنت دیگری هم شرکت کنی. این مسابقات را چطور می‌بینی؟

در بازی‌های کشور‌های اسلامی سه یا چهار نفر هستیم و خیلی خوب برای حضور در این بازی‌ها تمرین کرده‌ایم. شخصا هم تمرینات انفرادی خوبی داشته‌ام و حریفانم را می‌شناسم. مطمئن و امیدوارم نتایج مسابقات مصر را جبران کنم. یاد گرفته‌ام به سختی‌ها توجهی نکنم و همیشه فقط به مدال فکر کنم و برای آن بجنگم.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها