وی افزود: افزایش جمعیت کارگری ساوه موجب کمبود مسکن در شهرستان شده است و عرضه و تقاضا در ساوه با یکدیگر همخوانی ندارد که به نظر می رسد با توجه به آمادگی صنعتگران برای ساخت مسکن، زمین رایگان و تسهیلات به آنان اعطا شود تا بتوان برای کارگران سرپناهی تهیه کرد.
کد خبر: ۱۳۷۳۸۴۸

ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین :حجت الاسلام محمد سبزی  در نشست هم اندیشی وزیر صمت با صنعتگران و فعالان اقتصادی که در سالن جلسات فرمانداری ویژه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: از رییس جمهور درخواست می شود دور دوم سفرهای استانی را از شهرهای بزرگ استان ها و مناطق محروم و کمتر برخوردار برای بررسی و شناسایی مشکلات و مطالبات مردم آغاز کند که مصداق بارز عدالت است.

وی با تقدیر از دولت و وزارت صمت درخصوص جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی گفت: کنترل گرانی های افسارگسیخته، کنترل بازار و تورم ضروری است و انتظار این است که اولویت دولت معیشت مردم به ویژه افراد  کمتر برخوردار باشد.

وی خواستار تخصیص اعتبار کامل برای بهره برداری از طرح آبرسانی سهم ساوه از سد کوچری به عنوان بزرگترین طرح ملی استان مرکزی شد و افزود: قاعده دولت تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های دارای پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات اجرایی فیزیکی است که این قاعده موجب خواهد شد که پروژه های با کمتر از این میزان پیشرفت که بعضا درنقاط کمتر برخوردار و محروم هستند همچنان در همان وضعیت بلاتکلیفی باقی بماند.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی با رشد جمعیت دانش آموزی مواجه است و سالانه حدود هزار نفر به جمعیت دانش آموزی افزوده می شود که تامین سرانه آموزشی و مدرسه سازی برای این شهرستان یک اولویت است. ساخت سالانه هزار تا دوهزار واحد مسکونی در ساوه موجب کاهش جمعیت حاشیه نشینی و برخورداری مردم از یک سرپناه ایمن خواهد شد.

حجت الاسلام سبزی افزود: نرخ بیکاری در ساوه منفی است و صنعتگران در حمایت از نیروی کار آمادگی ساخت مسکن برای کارگران را در شهر صنعتی کاوه دارند، البته در صورتی که دولت زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارفرمایان برای تامین مسکن نیروی کار قرار دهند.

وی افزود: از منابع آبی سد الغدیر ساوه با حجم ۲۷۷ میلیون متر مکعب به روش آبیاری غرقابی بهره برداری شده و برخی از کشاورزان با این شیوه آبیاری، منابع آبی را هدر می دهند در حالیکه باید با تخصیص اعتبارات از سوی وزارت جهاد کشاورزی شیوه های آبیاری از سنتی به نوین به منظور کاهش مصرف آب و مدیریت بهینه منابع آبی تغییر یابد.

وی در خصوص احتساب تعرفه برق گرمسیری ساوه گفت: ساوه با قم تفاوت دمای چندانی ندارد در حالیکه هزینه برق قم با تعرفه گرمسیری محاسبه شده اما ساوه از این مزیت محروم است که امیدواریم با جانمایی نقطه جدیدی برای تغییر مکان ایستگاه هواشناسی و اعلام دقیق دمای هوا تعرفه برق به صورت گرمسیری محاسبه شود.

وی افزود: محورهای مواصلاتی ساوه از حجم بالای تردد و آمار چشمگیر تصادفات جاده ای برخوردار است که باید با اعتبارات ردیف ملی جاده های مرگ نظیر جاده قدیم تهران ساوه، ساوه همدان، ساوه سلفچگان ایمن سازی شود.

وی افزود : ساوه در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی و ارزش افزوده داشته است و با وجود اینکه ساوه سهم بالایی در درآمدهای مالیاتی دارد اما سهم آن در تخصیص اعتبارات استانی و ملی ناچیز است. باید سهم اولیه و پایه برای شهرهایی نظیر ساوه در نظر گرفته شود و مابقی تخصیص  براساس شاخص جمعیتی اعمال شود.

 معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: ساوه دومین شهرستان استان است که در آخرین سرشماری جمعیت آن ۲۸۳ هزار نفر عنوان شد و حدود ۴۰ هزار نفر اتباع خارجه در این شهرستان سکونت دارند و قطب صنعت و کشاورزی کشور با حدود  ۷۰۰ واحد تولیدی و۵۶ هزار نفر کارگر است.

مهدی الیاسی افزود: حمایت از تولید و پذیرش سرمایه گذاران در ساوه نهادینه شده است ولی توسعه آن منوط به تامین زیر ساخت هاست.

وی بیان کرد: حضور صنایع در شهرک های صنعتی ساوه و شهرهای تابعه منجر به رشد سرانه صنعتی شده اما مواجه شدن با پدیده مهاجرپذیری منجر به کاهش سرانه فرهنگی، اجتماعی، درمانی و ...شده است که نیازمند تخصیص اعتبارات ملی برای تسریع در آب رسانی  سهم آب ساوه از سد کوچری، تخصیص اعتبار برای بهره برداری از بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال احداث است.

امام ‌جمعه ساوه نیز گفت: شهرستان ویژه ساوه باید بطور ویژه دیده شود و انتظار این بود که شخص رییس جمهور یا معاون اول در این سفر به ساوه هم بیایند. باید مردم این شهرستان از ساختار و مزیت های فرمانداری ویژه برخوردار شوند و دولت باید با عینک ویژه به شهرستان ویژه نگاه کند.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: در طول انقلاب هنوز یک بیمارستان دولتی در ساوه احداث نشده است و باید از طرق اعتبارات ملی زمینه بهره برداری بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال احداث ساوه فراهم شود.

وی افزود: افزایش جمعیت کارگری ساوه موجب کمبود مسکن در شهرستان شده است و عرضه و تقاضا در ساوه با یکدیگر همخوانی ندارد که به نظر می رسد با توجه به آمادگی صنعتگران برای ساخت مسکن، زمین رایگان و تسهیلات به آنان اعطا شود تا بتوان برای کارگران سرپناهی تهیه کرد.

وی گفت: ساوه سهم بالایی در درآمدهای استانی دارد و باید سهم ساوه از درامدهای ارزش افزوده بیشتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها