طوفان سال افزون زاده تهران به تاریخ 16 مرداد 1363 می باشد. او از 4 سالگی فعالیت خود را با کان زن ریو (کاراته) آغاز کرد.
کد خبر: ۱۳۷۳۳۰۲

مروری بر زندگی ورزشی طوفان سال افزون اولین مدال آور حرفه ای کیک بوکس ایران

مدت زمان زیادی نگذشت که پس از 1 سال فعالیت در کان زن ریو در همان خردسالی وارد رشته ی ژیمناستیک شد. سپس با توجه به تاثیر فراوانی که از پدر خود گرفته بود و علاقه ی زیاد او به مبارزه، تصمیم گرفت در نهایت در همان سال های ابتدایی زندگی خود وارد رشته های درون رینگ شود.

طوفان سال افزون ملقب به خشن اما مهربان، فعالیت جدی ورزشی خود را از سال 72 آغاز کرد. او در 9 سالگی وارد رشته ی کیک بوکسینگ می شود و اولین مدال طلای کشوری خود را در سال 1378 به دست می آورد.

طوفان سال افزون با عزمی راسخ و تمرینات بسیار سخت در نهایت توانست در سال 2007 خود را آماده ی مسابقات قهرمانی اروپا و آسیایی کند که نتیجه ی این حضور کسب 2 مدال ارزشمند شد. رنگ مدال های طوفان سال افزون در این مسابقات برنز بود.

مروری بر زندگی ورزشی طوفان سال افزون اولین مدال آور حرفه ای کیک بوکس ایران

اما افتخارات طوفان سال افزون به همین جا ختم نشد و در سال 2008 باز هم درخشید. گویا طوفان معنای خستگی را نمی شناسد و این بار در سال 2008 در مسابقات فستویال هنرهای رزمی جهان که در تهران برگزار می شد، موفق به کسب مدال طلا شد.

شاید مردم تنها مدال های یک ورزشکار را به یادآورند اما در این میان آسیب های زیاد درون رینگ چالش بسیار زیادی برای ورزشکاران رزمی می باشد که بسیاری از مردم عادی از آن بی خبر هستند.

کمبود امکانات و بی مهری ها می تواند در کنار مصدومیت هر ورزشکاری را از پای درآورد.

اما تمامی این چالش ها نتوانست طوفان سال افزون را از پای درآورد. گویی سدی نمی توانست طوفان سال افزون را متوقف کند و با تمامی چالش های مصدومیت و عدم امکانات، این بار توانست در سال 2009 در مسابقات جهانی آماتور در کشور اسپانیا در بازی یک چهارم، به قهرمان افسانه ای و ترسناک اوکراینی 3 سال پیاپی اخیر مسابقات آماتور جهانی برخورد کند.

مروری بر زندگی ورزشی طوفان سال افزون اولین مدال آور حرفه ای کیک بوکس ایران

طوفان سال افزون بی شک یکی از سخت ترین مسابقات خود را در طول دوران حرفه ای ورزش خود در سال 2009 مقابل این حریف تجربه کرده است. او در این مسابقه به عنوان پدیده ی مسابقات شناخته شد! در کمال ناباوری طوفان، پسر ایران توانست حریف تنومند اوکراینی خود ناک اوت کند.

حریف اوکراینی پس از ناک اوت بیهوش گردید که در این حین در کنار رینگ ابتدا به روی طوفان افتاد و طوفان سال افزون که نتوانست تعادل خود را حفظ نماید در کناره ی طناب رینگ قرار داشت که به بیرون رینگ پرتاب شد که در این حین دست راست خود را گیر کرده در میان طناب دید که همین امر موجب در رفتگی کتف شانه ی او شد.

حال چند روز آینده فینال فرارسیده بود و طوفان سال افزونی که با کتفی مصدوم مانده است. کادر پزشکی و پزشکان مخصوص طوفان سال افزون تمام تلاش های خود را می کنند اما سر انجام طوفان برای فینال از سمت پزشک خود اجازه ی حضور پیدا نمی کند و به این طریق طوفان سال افزون به کسب مقام سومی مسابقات آماتوری جهان دست پیدا می کند. مقامی که می توانست به آسانی در فینال به طلا تبدیل شود اما با چاشنی بد شانسی این اتفاق برای پسر دوس داشتنی ایران رقم نخورد.

طوفان سال افزون پس از این آسیب آرام ننشست و در نهایت توانست پس از گذشت 5 ماه به عنوان اولین ایرانی وارد بزرگ ترین مسابقات حرفه ای دنیا در سازمان K-1 MAX گردد.

طوفان سال افزون در این دوره از مسابقات هم به قهرمان پرآوازه ی آن دوران و حال حاضر جهان، آرتور کیشینگ کوی اوکراینی برخورد کرد. این مبارزه ی بسیار سخت اولین تجربه ی طوفان در مسابقات حرفه ای بود.

در این مسابقه بسیار سخت طوفان سال افزون در راند اول بسیار عملکرد خوبی داشت و از حریف خود کاملا برتر بود اما به علت کم کردن وزن شدید که باعث شده بود که در 17 روز 10 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کند، در نهایت این کاهش وزن شدید باعث شد راند های دوم و سوم دیگر توانی برای طوفان سال افزون نمانده باشد که در نهایت منجر به شکست طوفان سال افزون در این دوره از مسابقات گردید.

ارزش این مسابقه در رنک جهانی به حدی بالا بود که طوفان پس از این بازی در رنک 21 جهان قرار گرفت.

هم اکنون طوفان سال افزون با 98 بازی حرفه ای سازمان های بزرگ دنیا، موفق به:

  1. 87 برد
  2. 11 باخت
  3. و 2 مساوی شد.

در میان این 87 برد 65 ناک اوت وجود دارد که ارزش این بردها را دو چندان می کند. هم اکنون طوفان سال افزون در سن 38 سالگی قصد دارد پس از دوران نقاهت مصدومیت خود که از ناحیه ی ساق پا می باشد، مجدد وارد مسابقات حرفه ای شود تا برای ایران عزیزمان باز هم افتخار آفرینی کند.

مروری بر زندگی ورزشی طوفان سال افزون اولین مدال آور حرفه ای کیک بوکس ایران

طوفان سال افزون با عرق ملی میهنی بسیار زیادی که دارد هیچگاه در مورد مهاجرت حتی تردید نداشته است و همیشه تنها انتخاب خود را ایران دانسته است. امیدواریم که طوفان سال افزون سلامتی خود را زودتر به دست آورده ببیند و پر قدرت تر از گذشته مجدد برای پرچم ایرانِ عزیز افتخار آفرینی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها