ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و پولدارترین مرد جهان، اعلام کرد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر را لغو می‌کند، زیرا این شرکت شبکه اجتماعی مفاد متعدد توافق خرید را نقض کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۵۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، برت تایلور، رئیس هیات مدیره توییتر، در توییتر اعلام کرد هیات مدیره قصد دارد اقدام حقوقی را برای اجرای این توافق، پیگیری کند. وی نوشت: هیات مدیره توییتر به نهایی کردن معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک، پایبند بوده است.

وکلای ماسک در اظهاریه‌ای اعلام کردند توییتر در پاسخگویی به درخواست‌های متعدد اطلاعات درباره حساب‌های ساختگی یا ربات در این پلتفرم که برای کارآیی تجاری این شرکت اهمیت دارد، کوتاهی کرده است.

ماسک همچنین گفت: از این توافق کنار می‌رود، زیرا توییتر، مدیران ارشد و یک سوم از تیم مستعد خود را اخراج کرده که نقض تعهد توییتر برای حفظ تشکیلات فعلی خود است.

تصمیم ایلان ماسک، احتمالا به منازعه حقوقی بین این میلیاردر و شرکت توییتر منجر می‌شود. توافق‌های خرید و ادغام که اغلب به اختلاف می‌خورند، در دادگاه‌های دِلاوِر پیگیری می‌شوند، زیرا شرکت‌های هدف مایل هستند ابهامات پیرامون آینده خود را حل کنند. به گفته یک منبع آگاه، توییتر امیدوار است که جلسات دادگاه تا چند هفته دیگر آغاز شود و این مسئله تا چند ماه دیگر حل و فصل شود.

ارزش سهام توییتر در معاملات روز جمعه شش درصد سقوط کرد و به ۳۴.۵۸ دلار رسید که ۳۶ درصد پایین‌تر از قیمت ۵۴.۲۰ دلار هر سهم است که ماسک در آوریل توافق کرده بود برای خرید توییتر پرداخت کند. ارزش سهام توییتر پس از این که ماسک اوایل آوریل، سهام این شرکت را خریداری کرد، صعود کرده و این شرکت را از ریزش گسترده سهام بازار فناوری مصون نگه داشته بود. اما پس از این که ماسک در ۲۵ آوریل توافق کرد توییتر را خریداری کند، سهام توییتر ظرف مدت چند روز، ریزش پیدا کرد و سرمایه گذاران احتمال دادند ماسک از توافق خرید پا پس می‌کشد. با افت قیمتی که روز جمعه پیدا کرد، ارزش سهام توییتر اکنون به پایین‌ترین حد از مارس رسیده است.

بر اساس توافق خرید، اگر ماسک نتواند قرارداد خرید را به دلایلی مانند مشکل تامین فاینانس یا مخالفت رگولاتوری، تکمیل کند، باید یک میلیارد دلار خسارت به توییتر پرداخت کند. اما اگر ماسک خود به این قرارداد خاتمه دهد، پرداخت چنین خسارتی در کار نخواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، بعضی از کارمندان توییتر واکنش منفی خود را به اتفاق اخیر با ارسال پست‌هایی در توییتر ابراز کردند. کارمندان این پلتفرم شبکه اجتماعی نگران آینده شغلی، دستمزد و امکان دورکاری هستند و بسیاری از آن‌ها درباره برنامه‌های ماسک برای تسهیل نظارت بر محتوا در این پلتفرم، ابراز بدبینی کرده بودند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها