امام جمعه موقت قم با اشاره به ابعاد آرمان‌ها، شخصیت و خط امام راحل گفت: راه‌حل مشکل‌های کشور پیروی از خط امام، ولایت فقیه و عملیاتی نمودن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۱۳۷۰۳۱۶

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بر پایه مکتب اهل بیت در دوران معاصر است.

وی افزود: در حافظه ملت ایران امام جاودانه و ماندگار است، احیای خط و ارزش‌های امام که برگرفته از تعالیم رسول خدا و فقه آل محمد است، امروز بر همه دغدغه‌مندان به اسلام و ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی واجب شرعی است، نباید در این زمینه کوتاهی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب درس بیاموزیم که ۳۳ سال است در ۱۴ خرداد و سالگرد امام ابعاد شخصیت، آرمان‌ها و خط امام را عالمانه، حکیمانه و عاشقانه تبیین و هر بار نیز سخنی نو و متناسب با شرایط زمان و اقتضائات انقلاب بیان می‌کنند.

سعیدی اضافه کرد: بنابر این راه‌حل مشکل‌های کشور پیروی از خط امام، ولایت فقیه و عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ارتجاع گفت: ارتجاع در عصر حاضر پیروی از سبک زندگی غربی است که در رهنمودهای رهبری نیز یاد شد، این عنوان برگرفته از فرهنگ قرآن و تاریخ اسلام و سیره اهل بیت است، مفهوم ارتجاع و خطر بازگشت به جاهلیت بارها مورد تاکید قرآن کریم قرار گرفته و حضرت زهرا (س) هم در خطبه فدکیه به همین خطر بازگشت به جاهلیت در اثر کفران نعمت ولایت رسول خدا و ریشه دواندن نفاق در درون امت اشاره کرده است.

تولیت حرم حضرت معصومه بیان داشت: نیروهای مومن، انقلابی و حاضر در صحنه نباید اجازه بدهند یک عده قلیل با جنجال و نمایش رسانه‌ای و ایجاد دلسردی، واقعیت مردم مومن و مقاوم ایران را وارونه نشان دهند.

وی تاکید کرد: ملت مومن و انقلابی ایران همچنان وفادار به اسلام و مکتب اهل بیت و نظام‌اسلامی و آرمان‌های امام و شهیدان است، اگر مشکل‌هایی در مسائل اقتصادی مردم عزیز ما را رنج می‌دهد، و یا اگر از مدیری به دلیل ناکارآمدی انتقاد می‌کنند، در حقیقت به خاطر دلبستگی به ایران و اسلام و حل مشکل‌ها و تقویت کارآمدی نظام می‌باشد.

وی یادآور شد: برخی با انفعال و تاثیرپذیری از فضای رسانه‌ای، تقابل بین مردم و آرمان‌های اسلام و شهیدان را دامن می‌زنند، به هوش باشید و بدانید که پیروان شیطان و مفسدان و غارتگران سرانجام در گرداب و منجلاب جاهلیت جدید و ارتجاع سیاست و سبک زندگی غربی غرق خواهند شد و به یاری خدا انقلاب اسلامی با اقتدار تا ظهور امام زمان تداوم پیدا خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه قم با بیان این که خائنان به مکتب اهل بیت و ایران به مثابه مزدوران و دنباله‌های آمریکا و صهیونیسم که در رسانه‌ها لجن پراکنی و دروغ پردازی می‌کنند، هویتشان برای ملت ایران آشکار شده و مردم دشمن خود را می‌شناسند گفت: ملت ایران از دیرباز پیوند عمیق خود را به اسلام و اهل بیت به‌ویژه امام زمان و همچنین عشقشان را به این مرز و بوم چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن بارها ثابت کردند و شعله این عشق به کوری چشم دشمنان فروزان‌تر می‌شود.

سعیدی گفت: نمونه این عشق را در سرود سلام فرمانده ملاحظه می کنیم، در این سرود هم عشق به اسلام و امام زمان و هم اعلام وفاداری و ایثار در راه اسلام و تحقق حکومت جهانی مهدی آل محمد مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: عشق و ارادت به ایران نیز در جوان و نوجوان موج می‌زند، مردم ولایتمدار ما هرگز به چند فرومایه سقوط کرده در دامن شیطان‌ها اجازه نمی‌دهند که در مقابله با اسلام و ایران، همسو با دشمنان از آرمان‌های ملت ایران هویت‌زدایی کنند.

امام جمعه قم در پایان از اقدام سریع و قاطع عوامل نیروی انتظامی در شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی قدردانی و بیان کرد: این عملیات اعتماد مردم را افزایش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها