حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد:

نگرانی‌های امام خمینی(ره) نسبت به آینده انقلاب

سخنران حرم کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) با بیان این که جریان نفوذی تابلو و نشان ندارد، گفت: امام خمینی(ره)، تاکید داشتند؛ دولت مردان و متصدیان از رده بالا تا پایین همواره باید به هوش باشند که در دو راهی سعادت و شقاوت قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۶۸۸۴۰

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر فاطمه معصومه سلام الله علیها و توسط دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شب چهاردهم خرداماه سال ۱۳۶۸ شب سختی برای مردم ایران بود و در صبح این روز خبر رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی بغض و بهت عظیمی در دل‌ها ایجاد کرد.

وی به سیل اشک مردم و خانواده ایرانیان به ویژه خانواده شهدا اشاره کرد و اظهارداشت: علی‌رغم تمام سختی‌های رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، فقدان امام خمینی(ره) با جانشینی رهبر فرزانه انقلاب پر شد و حرکت خط انقلاب در ریل خود ادامه یافت.

سخنران این مراسم، در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانی‌های امام خمینی(ره) و دغدغه‌های ایشان نسبت به آینده کشور اشاره کرد و اذعان داشت: امام(ره) بارها در سخنرانی‌هایشان از واژه خوف دارم و می ترسم استفاده نموده، نسبت به آینده کشور نگرانی‌هایی را مطرح نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در ادامه با بیان این که ده‌ها روایت از رسول گرامی اسلام(ص) راجع به نگرانی‌های ایشان نسبت به آینده مسلمین و مومنین ذکر شده است، اظهار داشت: نگرانی‌های پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)، را از منظرهای مختلف از جمله نگرانی های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌توان دسته‌بندی نمود.

وی ضمن تأکید به حدیث « إنی أخاف علیکم استخفافا بالدین»، به نگرانی‌های اجتماعی رسول الله(ص) و تاکید ایشان بر اداره جامعه توسط متقین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جریان های انحرافی و فتنه های گمراه کننده بسیاری بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) شکل گرفت. ضربه‌ای که منافقین به اسلام می‌زنند، بسیار بیشتر از ضربه کفار است.

این استاد حوزه، ارائه تفاسیر غلط از آیات الهی و تمسک به انحرافات فرهنگی را از دیگر نگرانی‌های رسول الله(ص) توصیف کرد و یادآور شد: بیشترین چیزی که پیامبر اعظم(ص) نسبت بر امت خوف داشتند، این بود که مسیر قرآن منهای اهل بیت(علیهم السلام) را در پیش گرفته تفسیر انحرافی از آیات الهی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: رسول الله(ص) از بی‌برنامگی، سوء‌تدبیر و مدیریت غلط در حوزه اقتصادی مسلمین نگران بودند.

وی با تاکید بر این که امام خمینی(ره) نیز با تمسک به سیره انبیا و اولیای الهی نگران آینده جوامع بشری بودند، اظهار داشت: از تمام مسئولان، کارگزاران و خادمان ملت انتظار می رود، تا نگرانی‌های رهبر کبیر انقلاب را مورد توجه قرار دهند.

سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، با تاکید بر این که امام خمینی(ره) نگران افول اخلاق و ارزش های دینی بودند، اظهار داشت: با خدا بودن و محوریت خدا در امور بسیار مهم است و رسول الله(ص) چون اتقی الناس بودند اکرم الناس شدند.

وی تصریح کرد: حفظ نظام از دیگر تاکیدات و نگرانی‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی بود. امام خمینی(ره) تاکید داشتند؛ اگر چراغ این نظام خاموش شود، دیگر قابل جبران نیست و انتقام دشمنان اسلام، انقلاب و ملت بسیار سخت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در ادامه به فرازهایی از وصیت نامه امام خمینی(ره) اشاره کرد و اذعان داشت: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان کمر به زمین زدن نظام اسلامی بسته‌اند و از هر بهانه‌ ریز و درشتی برای ضربه زدن به کشور سوء استفاده می‌کنند.

سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها، خطر نفوذ و خوف ورود نااهلان به بدنه انقلاب را از دیگر نگرانی‌های امام خمینی(ره) توصیف کرد و اذعان داشت: جریان نفوذی تابلو و نشان ندارد؛ تمام نهضت مسلم بن عقیل را تنها یک نفوذی لو داد و آن را از هم پاشاند.

وی با تاکید بر این که نگرانی از کارگزاران نظام از دیگر دغدغه‌های مهم امام خمینی(ره) بود، خاطرنشان کرد: امام(ره) تاکید داشتند که این مقامات بعد از چند روز تمام می‌شود؛ لذا دولت مردان و متصدیان از رده بالا تا پایین همواره به هوش باشند که در دو راهی سعادت و شقاوت قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، افزود: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که مسئولان نباید رفاه زده شده، مستمندان را فراموش کنند؛ اگر سیاست مسئولان پشت کردن به محرومین و رو آوردن به سرمایه داران شده، دولت توجه به کاخ پیدا کند، آن روز باید فاتحه دولت، نظام و ملت را بخوانیم.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) همواره نگران امور اقتصادی کشور، فقرا و مستمندان بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فقرا را عیال خداوند متعال می دانستند و تاکید داشتند؛ اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی نتواند مسائل اقتصادی را جبران کند و مردم از جمهوری اسلامی مایوس شوند، ضربه بزرگی به انقلاب و اسلام وارد خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در پایان سخنان خود توجه به جوانان را از دیگر تاکیدات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های امام خمینی(ره) توصیف کرد و خاطرنشان‌ کرد: امام خمینی(ره) بر اعتقادات و باورهای جوانان از جمله فریضه نماز تاکید و بر تقویت اخوت و سخا در میان جوانان تصریح داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها